[ajanlo=210][igazitas=left/]Az ötödik hivatalnok, Li Yongji, a vádak, hogy nem tájékoztatta megfelelően a - közvetve állami érdekeltségű - China Aviation igazgatótanácsát és a tőzsdefelügyeletet az októberi és novemberi romló mutatókról.
A szingapúri befektetési ügynökség a Temasek Holdings tárgyalásokba kezdett a China Aviation Oil Holdinggal, amely 60 százalékban többségi tulajdonosa a China Aviationnak egy lehetséges 130 millió dolláros tőkeinjekcióról.
A kínai születésű vezérigazgató Chen Jiulinnak, 15 vádponttal kell szembesülnie, és maximálisan 7 év börtönbüntetést szabhatnak ki rá azért a nem egészen 550 millió dolláros veszteségért, amit kollégáival és vádlott társaival a cégnek okoztak.
Egy független könyvvizsgálói jelentés szerint egyértelműen a China Aviation menedzserei okolhatók a céget ért katasztrófáért, mivel teljességgel figyelmen kívül hagyták a kockázati tényezőket, így a csőd szélére sodorták a felügyeletükre bízott vállalatot. A Reuters úgy tudja, különösen Chen tartozik közvetlen és teljes felelősséggel a károkért.
Tíz évvel ezelőtti, szintén nagy port felvert Barings Bank-ügyben Britom Nicket, a cég munkatársát 6 év letöltendő fegyházbüntetésre ítélték, amiért egyik illegális ügylete a 233 éves bank összeomlásához vezetett.
Menedzsment Fórum
Bukott kínai cégvezetők a szingapúri bíróság előtt
A szingapúri China Aviation Oil Corp. csalással és hazugsággal gyanúsítja igazgatóját és négy másik vezető beosztású dolgozóját, mivel információk eltitkolásával és felelőtlen döntéseikkel csődközelbe sodorták a céget.