A nézet nem új, sokan fogalmaztak meg hasonló kritikát a "másik oldallal", szintén nagy tömegű adattal dolgozó
e-CRM-mel kapcsolatban is. Több szakértő is úgy látja, hogy mai feltételek mellett még nem lehet olyan pontosan célzó rendszert kiépíteni, amely lehetővé tenné a befektetések reális megtérülését.
A Jupiter Media Metrix szakértője az "átmeneti nehézségek" ellenére is állítja, hogy hiba volna lemondani a targetálásról, hiszen éppen ez az egyik legfontosabb jellemzője az internetes hirdetéseknek. Az "Intelligent Targeting" tesztelésében közreműködő egyik szakember éppen azt állítja, hogy nem lemondani kell a célzásról, hanem még pontosabbá kell tenni azt. A hirdetők ugyanis azért utasították el ezt az eljárást, mert az eredmények nem voltak eléggé meggyőzőek.
Várjuk a következő lövést.
Célt tévesztett célzott marketing
A DoubleClick decemberben megszűntette "emelt szintű" célzott hirdetéseket kínáló szolgáltatását. Sokan most azt találgatják, hogy vajon mindez csak a hirdetési hálózat nehézségeivel magyarázható, vagy a célzott hirdetések "műfaja" bizonyult működésképtelennek.