Hogyan látja a kisvállalkozások helyzetét?
Kétségtelen, hogy a magyar gazdaság teljesítményét nagyban befolyásolja a kisvállalkozások eredményessége. Ez egyébként nagyon heterogén szegmens, főleg a szolgáltatások dominálnak, ezen kívül az építőipar, a kiskereskedelem és a vendéglátás jellemző még, de előfordul közöttük a feldolgozó ipari cég is. Elsősorban, mint a nagyobb cégek beszállítói jelennek meg. Közülük általában körülbelül 10-ből egy cég képes kinőni a kisvállalkozói kategóriából. Jellemzően kezdettől fogva lehet látni, hogy kik lesznek ezek: ők azok, akik már az induláskor berobbannak, aztán pedig folyamatos, erőteljes növekedést produkálnak.
Mik a Budapest Bank fő stratégiai céljai a kisvállalkozási szegmensben?
Mi tíz évvel ezelőtt kezdtünk intenzíven foglalkozni ezzel az ügyfélkörrel, azóta pedig évről évre dinamikusan növekedtünk. Az Opten adatai alapján több mint 9% a számlavezetésben a piaci részesedésünk a kisebb és a nagyobb szegmensekben is, és ez folyamatosan növekszik. A finanszírozásukban is nagyon aktívak vagyunk: tavaly a kisvállalkozói hitelállományunkat 14%-kal növeltük. Ügyfeleink körében nagyon népszerűek a saját szolgáltatásaink, ugyanakkor a kisebb ügyfeleink számára is elérhető nálunk az MNB Növekedési Hitelprogramja (NHP), amelynek keretében az év végéig több mint 3 milliárd forintot folyósítottunk a szegmens számára, átlagosan 9,3 millió forintos hitelösszeggel.
A jó eredményhez bizonyára hozzájárult az ügyfélkör bővítése is. A piaci versenyben hogyan lehet új ügyfelekre szert tenni?
Mi igyekszünk olyan konstrukciókat is kidolgozni, amelyek kiemelnek minket a versenytársaink közül – ilyen például a kedvezményes kamat mellett igénybe vehető Üzletélénkítő kölcsönünk* is. Ezen felül pedig már régen felismertük, hogy egy bank feladata nem csupán az, hogy megfelelő termékeket biztosítson, hanem túlmutat azon. Célunk, hogy ne csak finanszírozói partnerként gondoljanak ránk, hanem a különböző szolgáltatásaink révén, szakértői tanácsadásunkkal hozzájárulhassunk a kisvállalkozások növekedéséhez. Hasonló hozzáadott értéket képvisel Google-lel közösen indított „A Világ a Piacom” program, melynek keretében nemcsak a már exporttevékenységet folytató hazai kis- és középvállalkozásokat, hanem azokat is segíthetjük üzleti céljaik elérésében, akik még csak fontolgatják a külpiacra lépést.
(X)
*A jelen kereskedelmi kommunikációban közölt információ nem minősül a 2013. évi V. törvény 6:64. §-a szerinti ajánlattételnek, az kizárólag tájékoztató jellegű és a teljesség igénye nélkül a termék egyes jellemzőit tartalmazza! A Budapest Bank Zrt. kötelezettségvállalása minden esetben egyedi hitelbírálat függvénye! További díjakat, az igénylés és a szolgáltatás részletes feltételeit bankfiókjainkban, vagy a www.budapestbank.hu internetes oldalon ismerhetik meg.