3p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kis cégek működését nem csak pénzügyi szolgáltatásokkal támogathatja egy bank, hanem olyan kezdeményezésekkel is, amelyek segítenek az üzlet fejlődésében, akár épp a külpiacok felé nyitásban. Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank kisvállalkozói üzletágának vezetője osztotta meg velünk meglátásait.

Hogyan látja a kisvállalkozások helyzetét?
Kétségtelen, hogy a magyar gazdaság teljesítményét nagyban befolyásolja a kisvállalkozások eredményessége. Ez egyébként nagyon heterogén szegmens, főleg a szolgáltatások dominálnak, ezen kívül az építőipar, a kiskereskedelem és a vendéglátás jellemző még, de előfordul közöttük a feldolgozó ipari cég is. Elsősorban, mint a nagyobb cégek beszállítói jelennek meg. Közülük általában körülbelül 10-ből egy cég képes kinőni a kisvállalkozói kategóriából. Jellemzően kezdettől fogva lehet látni, hogy kik lesznek ezek: ők azok, akik már az induláskor berobbannak, aztán pedig folyamatos, erőteljes növekedést produkálnak.


Mik a Budapest Bank fő stratégiai céljai a kisvállalkozási szegmensben?
Mi tíz évvel ezelőtt kezdtünk intenzíven foglalkozni ezzel az ügyfélkörrel, azóta pedig évről évre dinamikusan növekedtünk. Az Opten adatai alapján több mint 9% a számlavezetésben a piaci részesedésünk a kisebb és a nagyobb szegmensekben is, és ez folyamatosan növekszik. A finanszírozásukban is nagyon aktívak vagyunk: tavaly a kisvállalkozói hitelállományunkat 14%-kal növeltük. Ügyfeleink körében nagyon népszerűek a saját szolgáltatásaink, ugyanakkor a kisebb ügyfeleink számára is elérhető nálunk az MNB Növekedési Hitelprogramja (NHP), amelynek keretében az év végéig több mint 3 milliárd forintot folyósítottunk a szegmens számára, átlagosan 9,3 millió forintos hitelösszeggel.

A jó eredményhez bizonyára hozzájárult az ügyfélkör bővítése is. A piaci versenyben hogyan lehet új ügyfelekre szert tenni?
Mi igyekszünk olyan konstrukciókat is kidolgozni, amelyek kiemelnek minket a versenytársaink közül – ilyen például a kedvezményes kamat mellett igénybe vehető Üzletélénkítő kölcsönünk*  is. Ezen felül pedig már régen felismertük, hogy egy bank feladata nem csupán az, hogy megfelelő termékeket biztosítson, hanem túlmutat azon. Célunk, hogy ne csak finanszírozói partnerként gondoljanak ránk, hanem a különböző szolgáltatásaink révén, szakértői tanácsadásunkkal hozzájárulhassunk a kisvállalkozások növekedéséhez. Hasonló hozzáadott értéket képvisel Google-lel közösen indított „A Világ a Piacom” program, melynek keretében nemcsak a már exporttevékenységet folytató hazai kis- és középvállalkozásokat, hanem azokat is segíthetjük üzleti céljaik elérésében, akik még csak fontolgatják a külpiacra lépést.

(X)

*A jelen kereskedelmi kommunikációban közölt információ nem minősül a 2013. évi V. törvény 6:64. §-a szerinti ajánlattételnek, az kizárólag tájékoztató jellegű és a teljesség igénye nélkül a termék egyes jellemzőit tartalmazza! A Budapest Bank Zrt. kötelezettségvállalása minden esetben egyedi hitelbírálat függvénye! További díjakat, az igénylés és a szolgáltatás részletes feltételeit bankfiókjainkban, vagy a www.budapestbank.hu internetes oldalon ismerhetik meg.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!