[ajanlo=522][igazitas=right/]Az Angliából 2001-ben indult CoolBrands kezdeményezés - bár gyorsan terjed a világ márkaérzékeny társadalmai és szakmai közvéleménye körében - az elsők között érkezik Magyarországra. Jelenleg hazánkon kívül 4 országban zajlik a Budapesten röviddel ezelőtt megkezdetthez hasonló munka, de a programhoz csatlakozó országok száma gyorsan gyarapszik.
A Magyarországon jelen pillanatban hozzáférhető vagy fogyasztható, illetve még pontosabban fogyasztott sok ezernyi márka közül választja ki a Szakmai Bizottság, hogy mely márkákat tekinti "coolnak".
A "cool" márka - a zsűritagok szerint - jellemzően divatos, innovatív, eredeti, autentikus és egyedülálló, a cool márka trendi, friss és izgalmas. Rendkívül erős a fogyasztókban a cool márka iránti birtoklási vágy, ez egyfajta önkifejezési eszköz számukra. Egy cool brand alapvetően nem a fősodorba tartozó tömegmárka, hanem olyan termék vagy szolgáltatás, amely tulajdonosát különlegessé, egyedivé teszi mások és önmaga szemében.
A hazai Szakmai Bizottság értékelésén túl nemzetközi felmérés készül a fogyasztók véleményének feltárására is. Ennek keretében hamarosan Magyarország is bekapcsolódik abba az európai online fogyasztói szavazásba, amely során bárki leadhatja voksát az általa "coolnak" tartott márkákra. A szavazás a CoolBrands program rövidesen induló hazai weboldalán zajlik majd.