2p

A roncsautó-programok hatására az első negyedévet még növekvő üzemi eredménnyel zárták a nem prémium kategóriás európai autógyártók, a profit ennek ellenére csökken, mert a szűkülő piacon a kapacitások kihasználtságának fenntartása érdekében agresszív árharc bontakozott ki a gyártók között - derül ki a Crédit Agricole felméréséből.

A Crédit Agriclole Corporate and Investment Bank elemzői szerint ilyen körülmények között felértékelődnek a kontinensen kívüli piacok - olvasható a társaság csütörtökön kiadott elemzésében.

Az első negyedévben a roncsprémium programok még lassították a nagy gyártók kapacitáskihasználtságának esését, ennek azonban komoly ára volt. A támogatott, jellemzően "A" kategóriába tartozó járművek, azaz a kisautók eleve kisebb nyereséggel értékesíthetők, a kibontakozó árharc pedig átterjedt a többi kategóriára is.

A nagy gyártók likviditási helyzete stabilnak tűnik, de jellemzően nem eszközölnek beruházásokat, inkább "ülnek a készpénzen", vagy adósságállományukat csökkentik - derül ki a Crédit Agricole tanulmányából.

A roncsprémium-programok legfőbb haszonélvezői a kicsi, kis fogyasztású tömegautókat gyártó márkák, közöttük is leginkább a Fiat. A cég Európában eladott autóinak 60 százaléka sorolható ebbe a szegmensbe. Ugyancsak nyertesen kerülhet ki a válságból az európai piacvezető Volkswagen, amely kiemelkedően magas likviditására támaszkodva élharcosa az agresszív árversenynek.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!