2010. május 20. 14:24

A roncsautó-programok hatására az első negyedévet még növekvő üzemi eredménnyel zárták a nem prémium kategóriás európai autógyártók, a profit ennek ellenére csökken, mert a szűkülő piacon a kapacitások kihasználtságának fenntartása érdekében agresszív árharc bontakozott ki a gyártók között - derül ki a Crédit Agricole felméréséből.

A Crédit Agriclole Corporate and Investment Bank elemzői szerint ilyen körülmények között felértékelődnek a kontinensen kívüli piacok - olvasható a társaság csütörtökön kiadott elemzésében.

Az első negyedévben a roncsprémium programok még lassították a nagy gyártók kapacitáskihasználtságának esését, ennek azonban komoly ára volt. A támogatott, jellemzően "A" kategóriába tartozó járművek, azaz a kisautók eleve kisebb nyereséggel értékesíthetők, a kibontakozó árharc pedig átterjedt a többi kategóriára is.

A nagy gyártók likviditási helyzete stabilnak tűnik, de jellemzően nem eszközölnek beruházásokat, inkább "ülnek a készpénzen", vagy adósságállományukat csökkentik - derül ki a Crédit Agricole tanulmányából.

A roncsprémium-programok legfőbb haszonélvezői a kicsi, kis fogyasztású tömegautókat gyártó márkák, közöttük is leginkább a Fiat. A cég Európában eladott autóinak 60 százaléka sorolható ebbe a szegmensbe. Ugyancsak nyertesen kerülhet ki a válságból az európai piacvezető Volkswagen, amely kiemelkedően magas likviditására támaszkodva élharcosa az agresszív árversenynek.

MTI/Menedzsment Fórum