Kizárólag a direkt mailek esetén sikerült pozitív eredményt tapasztalnom. Az eseteknek csak a 8 százalékában nem találtam meg a kapcsolódást a brossura ígérete és a web site tartalma között. Az esetek 92 százalékában azonban harmonikusan kapcsolódott a szóróanyagok és az internetes tartalom mondandója. Ez már-már telitalálat.
Természetesen a házi elemzés semmiképp sem nevezhető átfogónak. A kiválasztott és megvizsgált csoport szakmailag megkérdőjelezhető mintát alkot. Az igazi egy széleskörű mintavételen alapuló globális vizsgálat lenne. Ettől függetlenül a rövid szummázás az lehet, hogy az olyan típusú csatornák, mint a hirdetőtáblák, vagy a sugárzott, broadcast csatornák nem tudják a megfelelő lehetőségeket kínálni az internetes oldalakhoz kapcsolódva, mint amit a cross-channel brand szinergia megkíván.
Mindezek az ellenvetések arra mindenesetre jók, hogy elgondolkodjunk, hol érvényesíthető valójában a szinergia. Miért tűnik már-már megoldhatatlan lehetőségnek oly sok brand esetében megtalálni a szinergiát a csatornák között. Egy nagy rakás energiát (, hogy a pénzről nem is ejtsünk szót) ölünk az online, az offline és a vezeték nélküli világban való jelenlétre, miközben elfelejtjük összekapcsolni ezeket az elemeket.
Persze nem lehetetlen vállalakozás a hatékonyság 35 százalékos növelése. Gondoljunk csak a totális kommunikációra, amely már bizonyította létjogosultságát az egyedi csatornákkal szemben. Valószínűleg nincs senki aki kizárólag csak tv-t nézne, rádiót hallgatna vagy újságot olvasna. Az emberek tehát több csatornán keresztül elérhetők. Ha ezt le tudjuk vetíteni a munkánkra, és alkalmazni tudjuk a brand és csatorna stratégiánkban, az már rövid távon is kifizetődő lesz.
Cross-channel Marketing
Népszerű promóciós taktika, amely szerint a cég egyik értékesítési csatornáját felhasználja a másik népszerűsítésére. Jellemző példa, amikor az interneten erősítik offline üzletüket cégek, vagy amikor internetes címük megjelenik az offline katalógusukban.
Cross-channel szinergiák? Hol?
Egye népszerűbbé válik a Cross-channel Marketing, az új csatornák, és a régiek aktívabb, kreatívabb használatával. A módszer azonban nem tökéletesek, az egyes cégek azonban hibákat követnek el, így a különböző csatornák egyidejű használatából származó szinergiák elvesznek.