4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Továbbra is a Coca-Cola vezeti a világ legértékesebb márkáinak pénteken közzétett Interbrand-rangsorát. A top 10-ben csupán két nem amerikai vállalat, a Nokia és a Toyota található.

A korábbi éveknek megfelelően továbbra is a Coca-Cola vezeti a világ legértékesebb márkáinak 100-as rangsorát, amelyet az Interbrand tanácsadó cég tett közzé pénteken. A TOP 10-ben mindössze két nem amerikai vállalat található.

Az Interbrand listája szerint az atlantai üdítőital-gyártó óriás brandjének értéke 67,5 milliárd dollárra rúg, ami gyakorlatilag megfelel a 2004-es értéknek (67,394 milliárd dollár). Az első három helyezett sorrendje egyébként immár öt éve változatlan: a Coca-Colát idén is a Microsoft követi 59,9 milliárd dollárral, majd az IBM következik 53,3 milliárd dolláros mutatóval.

Érdekesség, hogy - a világ legértékesebb cégeiről készült rangsorhoz hasonlóan - az élmezőnyt itt is az amerikai vállalatok dominálják. Az első tíz közé mindössze két nem egyesült államokbeli brand került be: a finn Nokia hatodik helyezett 26,4 milliárd dolláros márkaértékkel, a japán Toyota pedig kilencedik 24,8 milliárd dollárral.

A legértékesebb nyugat-európai, így egyben német brand a tizenegyedik Mercedes, a legnívósabb francia márka pedig a Louis Vuitton. Érdekesség, hogy a legjobb helyezést elért brit cég, a HSBC bank a 29., a svéd társaságok közül az IKEA 42. hellyel számít Svédország legjobb brandjének, az olaszok között pedig a 49. helyezett Gucci érte el a legjobb eredményt.

Az élenjáró holland cégnek - 5,9 milliárdos márkaértékkel - a Philips számít, ám ez az összesítésben mindössze az 53. helyre volt elég. Spanyolországban - Itáliához hasonlóan - egy divatruházati márka, a Zara birtokolja a legértékesebb brand címet: 3,73 milliárd dollárral a 77. helyezett a százas listán. A svájci társaságok márkái közül a Nestlé tulajdonában lévő Nescafé viszi el a pálmát, amely a 24. helyet hódította el 12,2 millárd dollárral.

Sorrend Brand Cég Érték (mrd$)
1 Coca-Cola Coca-Cola 67,525
2 Microsoft Microsoft 59,941
3 IBM International Business Machines Corporation 53,376
4 GE GE 46,996
5 Intel Intel 35,588
6 Nokia Nokia 26,452
7 Disney Walt Disney Company 26,441
8 McDonald's McDonald's Corporation 26,014
9 Toyota Toyota Motor Corporation 24,837
10 Marlboro Altria Group 21,189
11 Mercedes-Benz DaimlerChrysler AG 20,006
12 Citi Citigroup 19,967
13 Hewlett-Packard Hewlett-Packard 18,866
14 American Express American Express 18,559
15 Gillette Gillette 17,534
16 BMW Bayerische Motoren Werke AG 17,126
17 Cisco Cisco 16,592
18 Louis Vuitton LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton 16,077
19 Honda Honda 15,788
20 Samsung Samsung 14,956
21 Dell Dell 13,231
22 Ford Ford 13,159
23 Pepsi Pepsi 12,399
24 Nescafé Nestlé 12,241
25 Merrill Lynch Merrill Lynch 12,018
26 Budweiser Anheuser-Busch 11,878
27 Oracle Oracle 10,887
28 Sony Sony 10,754
29 HSBC HSBC 10,429
30 Nike Nike 10,114
Forrás: BusinessWeek

Márkájának értékét legnagyobb mértékben az eBay, a HSBC, a dél-koreai Samsung, az Apple és a UBS bank növelte az elmúlt egy évben, a legnagyobb vesztesnek ilyen szempontból pedig a Sony, a vezércserén átesett Morgan Stanley, a mostanában korrupciós ügyek miatt címlapokra került Volkswagen, a Levi's és a héten 14 500 fős leépítést bejelentő, korábban szintén vezetőt váltott Hewlett-Packard számít.

A "Best Global Brands" 100-as rangsorában, amelyen magyar brand nem szerepel, 2,3 milliárd dolláron felüli értékkel rendelkező cégek szerepelnek. Az Interbrand Zintzmeyer & Lux két kritériumhoz kötötte a listára való felkerülést. Egyrészt csak azokat a márkákat vették figyelembe, amelyek globálisak, és - ezzel együtt - szignifikáns forgalmat mutatnak fel a világ legfontosabb piacain. További feltétel volt, hogy a társaság kielégítő mennyiségű marketing és pénzügyi adatot tegyen nyilvánossá.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!