Ez a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) által, az internetes álláskeresésről rendezett kerekasztal-beszélgetésen hangzott el. A résztvevő szakemberek szerint az internet-penetráció további növekedésével várhatóan kiterjed az internetes álláskeresés a munkaerőpiac alsó szegmenseire is. Az MTE adatai szerint az álláskereső szolgáltatások regisztrált felhasználóinak száma folyamatosan nő. Jelenleg mintegy 300 000-en használják aktívan ezeket a weboldalakat.
Az online álláskeresés az elmúlt években a hazai internet egyik leggyorsabban fejlődő szegmensévé változott, tömegével jöttek létre a területtel foglalkozó site-ok. A kerekasztal résztvevői egyetértettek abban, hogy a jövőben a piac koncentrálódása várható, és hosszabb távon mindössze két jelentős szereplő harcára kell számítani. Ugyancsak egyetértés alakult ki abban, hogy nem várható az egyes szakmákra koncentrálódó álláskereső weboldalak szaporodása, mivel a magyar piac ehhez túl kicsi. Jellemzője ugyanakkor a földrajzi mobilitás szinte teljes hiánya, a piac túlzottan Budapest-központú, illetőleg a magyar munkakeresők gyenge idegennyelv-ismerete rendkívül hátrányos helyzetbe sodorja őket az egyre nemzetközibbé váló munkaerő-piacon.
A beszélgetésen továbbá elhangzott: jelenleg a fehérgalléros munkavállalóknak van esélyük az interneten állást találni. A cégek a felsővezetői pozíciókra ugyanis leginkább fejvadász cégeken keresztül keresnek jelölteket. A munkaerőpiac alsó, legszélesebb szegmensét kitevő fizikai munkákra pedig nyomtatott hirdetések útján. A szakértők szerint az internetes penetráció növekedése fogja lehetővé tenni, hogy kékgalléros munkavállalók is a bekerüljenek az online állásoldalak adatbázisaiba - írta az MTI.