A fizetős online média terjedésének korlátot szab az, hogy az olvasók igen kevéssé hajlandóak anyagi áldozatot hozni az információkhoz való hozzáférésért. A Forrester felmérése szerint az USA-ban a napilapok internetes verzióinak olvasása a három vezető felhasználói tevékenység egyike, de sem az idősebb, sem a fiatalabb generáció nem szeret a hírekért fizetni.
A WAN tanulmánya szerint az olvasók alapvetően tizenegy féle tartalom típusért hajlandóak fizetni, például a sporteredményekért, a személyes egészségügyi tanácsokokért, és a személyes biztonsági megoldásokért. A portáloknak nincs esélyük arra, hogy jelentősebb haszonhoz jussanak az általános hírekből, a politikai tudósításokból és esszékből, az eseményekről, progamokról való tájékoztatásból, valamint a kritikákból. Chsrisholm szerint tehát sosem fognak megélni a portálok az általános online hírszolgáltatásból.
Egyes szolgáltatások is fizetőssé tehetők emellett a weben, és így a reklámok mellett ebből is profitálhat az online média a WAN 'Profiting from Digital' című elemzése szerint. Sokan akkor is igénybe veszik az olyan szolgáltatásokat, mint az archívumban való keresés vagy a személyre szabott értesítők, pénzügyi információk küldése, ha azok nem ingyenesek.
(Menedzsment Fórum)
Csak a speciális tartalmakért fizetnek a netezők
Jim Chisholm, a World Association of Newspapers szervezet szakértője szerint az online újságírásnak még évekig a bannerek jelentik majd a fő bevételi forrást. Igen korlátozott azoknak a tartalmaknak a köre, melyekért az olvasók hajlandóak fizetni.