[ajanlo=276][igazitas=left/]A háztartási vagy ruházati üzletláncok az alkalmazotti kedvezmények nélkül is nagy árengedményeket tesznek különböző akcióik keretében, ezért nem érzik úgy, hogy le kellene másolniuk az autóipar trükkjeit. Ennek ellenére már volt példa hasonlóra más iparágakban is, azok azonban csak bizonyos rétegeknek, s nem az összes fogyasztónak szóltak - számol be az AP.
Elemzők szerint ebből a szempontból a legnagyobb különbség az autóipar és más iparágak között az, hogy az autógyártók az akció előtt csökkenő eladásokkal küszködtek, s így szükséges volt az akció bevezetése. Más iparágak képviselői ennél sokkal óvatosabban járnak el.
A Ford kedden bejelentette, hogy összes vásárlójára kiterjeszti az alkalmazottaknak járó kedvezményeket - írta korábban az mfor.hu. A döntés a General Motors (GM) és a Chrysler hasonló bejelentését követte. A GM eladásai az akció hatására hatalmas mértékben (41 százalékkal) nőttek egy évvel ezelőtthöz képest. A Ford is hasonló eredményeket vár az árleszállítástól, a cég több ezer (egyes esetekben több tízezer) dollárral olcsóbban kínálja autóit.
Menedzsment Fórum
Csak az autóiparban várhatók alkalmazotti kedvezmények
Bár a három legnagyobb amerikai autógyártó legtöbb modelljét a fogyasztók immár az alkalmazottaknak járó kedvezményekkel vehetik meg, más nagy ráfordítást igénylő termékek - például bútorok, hajók - esetében ilyen akciókra nem számíthatnak.