Székely szerint a KDb szeptember első napjaiban hozhat döntést az ügyben. Amennyiben - korábbi két ítéletével ellentétben - nem semmisíti meg a határozatot, úgy a MÁV-Stadler szerződés legkorábban október közepén léphet hatályba, tette hozzá. Az ezt lehetővé tevő négy feltétel egyike, a finanszírozási szerződés megkötése ugyanis meglehetősen sok időt vesz igénybe. Arra még külön közbeszerzési eljárást kell kiírni, amit azonban csak a KDb ítélete után lehet megtenni.
A tendergyőztes cégnek hivatalosan a dokumentum hatályba lépése után 12 hónappal kell leszállítani az első két szerelvényt, és 24 hónapon belül mind a harmincat. A MÁV úgy véli, az első motorvonatok 2006 tavaszán érkeznek Magyarországra.
Dunai Zoltán, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. vezérigazgatója ezzel kapcsolatban korábban az mfor.hu-nak elmondta: "Mindent megteszünk azért, hogy minél hamarabb leszállíthassuk a vonatokat, de helyzetünk nem könnyű". Konkrét időpontot kedden sem kívánt közölni.
Menedzsment Fórum
Csak októbertől élhet a Stadler-MÁV paktum
Mind a Bombardier, mind a Stadler továbbra is meg van győződve arról, hogy ajánlata minden szempontból kedvezőbb a másikánél. Az egyre szövevényesebb ár- és adatháború most újabb elemekkel bővült, a MÁV-Stadler szerződés életbe lépésére pedig jócskán várni kell, tudósít az mfor.hu.