Az emberek általában családtagjaikkal tévéznek, és azok, akik társaságban nézik a tévét, csaknem kétszer annyi reklámra emlékeznek, mint az egyedül tévézők - idézte az Initiative legújabb kutatási jelentését a Médiainfó. A tanulmány szerint a csoportosan tévézők 17,6 százaléka tudott felidézni bizonyos reklámokat, míg az egyedül televíziózók csupán 9,1 százaléka volt képes emlékezni a hirdetésekre. A szakértők a jelenség mögött azt feltételezik, hogy közösségben az emberek előbb megbeszélik a látottakat, így jobban megragadnak a hirdetések is.
Az adatok tükrében - vélik egyes szakértők - esetleg a műsorkínálat is eltolódhat a családi mozik irányába. A felmérés eredményei szerint például ilyen preferált program lehet a vígjátékok kategóriája, amelyet kétszer annyian néznek a családdal, mint egyedül.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Amnéziás tünetekkel jár a túl hosszú reklámblokk
A női reklámhangra jobban hallgatunk
Egyre több filmet sűrítenek a reklámblokkokba
Családi körben hatnak leginkább a reklámok
A hirdetők és a reklámügynökségek állandóan kutatják, hogyan tehetők hatékonyabbá a televíziós reklámszpotok. Arra több elemzésben is felhívták a figyelmet a szakemberek, hogy a blokkok hossza fontos szempont, ám most arra is fény derült, nem mindegy milyen közegben fogyasztják az emberek a hirdetéseket.