A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (NMIKK) által szervezett fórumon Csillag István hozzátette: mindez a korábbi kormányok által elindított 15 éves közlekedésfejlesztési koncepció részeként valósulhat meg. Mint mondta, a tervek szerint jövőre 40 százalékkal emelik az útkarbantartásra fordítható összeget. A program részeként évente 20-22 hátrányos helyzetű település bekötőútját tervezik kiépíteni. Csillag István szavai szerint ez elősegítheti e térségek versenyképességének fokozását.
A kormányzat célja, hogy az export és a beruházások növekedésére építve a versenyképesség javításával újra tartós növekedést érjen el a magyar gazdaság - közölte a gazdasági miniszter. Véleménye szerint az idén várható 4 százalék körüli bruttó hazai termék (GSP) növekedést elsősorban a jövedelemkiáramlás, a belső fogyasztás és az állami beruházások generálják. Hozzátette: ezek mellett kedvezőtlenül alakul az államháztartás és a folyó fizetési mérleg egyenlege, csökken a termelés és alacsony az ipari üzleti beruházások szintje is. Kifejtette: a gazdaságpolitika fő célja ebből az öröklött helyzetből kiindulva, hogy a GDP-hez viszonyítva csökkentse az államadósságot és az államháztartás hiányát.
A gazdasági miniszter szavai szerint a Magyar Nemzeti Bankkal összhangban a kormányzat csomagokba szedte azokat a teendőket, amelyek a költségvetési, monetáris politika összehangolását szolgálják. Így egy befektetésösztönző csomagot készítettek el, amelyet várhatóan még a héten jóváhagy a kormány. Beszámolt arról is, hogy a kabinet elindította az adópénzek felhasználásának átláthatóságát biztosító üvegzseb programot, valamint a kis- és középvállalkozási szektor fejlesztését szolgáló csomagot is. Így például a Széchenyi-terv programjai közül elsősorban a kis- és középvállalkozói szektor európai uniós felkészítését szolgáló támogatások kapnak prioritást.
A gazdasági miniszter közölte: a kormány által elindított beruházásösztönző csomag célja, hogy megtartsa a már letelepült befektetőket és újakat vonzzon. Ennek értelmében EU-konform adókedvezményi rendszert vezetnek be, támogatják a befektetők szakképzési programjait, infrastrukturális fejlesztéseit is. Csillag István szavai szerint a kormányzat célja, hogy a közvetlen működőtőke 1,5-2 éven belül megduplázódjon.
Csillag István javuló közlekedési infrastruktúrát ígér
Az autópálya és a gyorsforgalmi úthálózat kiépítése után a Budapest-centrikusságot mérséklő hálózat kialakítása kezdődhet meg - mondta Csillag István gazdasági és közlekedési.