Az elmúlt évek során az egykor kultúrcikknek számító farmerek forgalma drasztikusan csökkent, a márka elvesztette varázsát az egyre élesedő versenyben. Az 1999-es 5,1 milliárd dollárral szemben a cég forgalma 2003-ban mindössze 4,1 milliárd dollár volt. A vállalat ezért úgy véli, semmi sem garantálja, hogy a jövőben elég bevételt tud termelni, vagy hogy egy új finanszírozási lehetőség segítségével kifizethetnél adósságai, illetve sikeresen megvalósíthatná üzleti stratégiáját. A Levi Strauss számításai szerint a cég teljes adósságállománya augusztus végén elérte a 2,3 milliárd dollárt.
[ajanlo=87][igazitas=left/]Az amerikai társaság még próbálkozik, hogy megfordítsa a számára kedvezőtlen folyamatokat. Ennek érdekében jelentős racionalizálást hajtott végre Egyesült Államok-beli üzemeiben, amellyel sikerült javítani az eredményeken a csökkenő forgalom ellenére is. Európában a költségcsökkentő program sikeres volt, bevezették a Levi Strauss Signature márkát, a Levi’s-t pedig a szegmens élére pozicionálták. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben továbbra is nő a cég árbevétele, amely nagyrészt a klasszikus 501-es sikerének, valamint az új női kollekciónak köszönhető.
Mint arról a Menedzsment Fórum is beszámolt, versenyképessége megőrzése érdekében szeptemberben a cég szándéknyilatkozatot írt alá a hozzá tartozó Dockers márka eladásáról, a hírek szerint a Vestar Capital Partners magánbefektetői társasággal karöltve Eric Rothfeld 800 millió dollárt fizetett volna a márkáért. Egy hónappal később azonban a Levi’s bejelentette: mégsem adja el a cég tulajdonában lévő Dockers márkát, mivel senki nem ajánlotta meg az általuk kért vételi árat.
Menedzsment Fórum
Csődbe mehet a Levi Strauss
A legendás farmergyártó arra figyelmeztett, hamarosan csődközeli helyzetbe kerülhet, ha nem javulnak az üzleti eredmények, vagy nem talál új finanszírozási lehetőséget, tudósít a Reuters.