A kereskedelmi szervezet egy amerikaifoci-sztárt kért fel, hogy legyen a kampány arca. A kiválasztott futballhős, Michael Swann személye viszont okozott némi kavarodást, mivel ő az elnöki sportbizottság első embere. Az édességautomata-szövetség szerint Swann politikai tisztségének nem volt szerepe abban, hogy őt választották, és a bizottságot felügyelő minisztérium szerint sem helytelen a híresség reklámkampányban való szereplése.
Az automaták üzemeltetői mellett a cukorgyártók szövetsége is kampányol, nem először. Húsz évvel ezelőtt már indítottak reklámhadjáratot a cukorfogyasztás népszerűsítésére, akkor 12-15 százalékkal nőttek az eladások. Most viszont az elhízástól való félelem és főként az alternatív édesítőszerek miatt évi 4 százalékkal csökken a cukorgyártók forgalma. Ezért a szövetség az elkövetkezendő 3 évben legalább 9 milliárd dollárt szán arra, hogy meggyőzze az amerikaiakat: ha mértékkel használják, akkor a cukortól sem híznak el.
Menedzsment Fórum
Csoki helyett sportkampány az amerikai iskolákban
A tömeges elhízás és az elhízástól való félelem ellen is küzdeniük kell az amerikai élelmiszeripari cégeknek. A csokoládéautomaták üzemeltetői az egészséges nassolnivalókat és a sportolást népszerűsítik majd, a cukorgyártók pedig a vásárlóikat szeretnék visszaédesgetni.