2p

A tömeges elhízás és az elhízástól való félelem ellen is küzdeniük kell az amerikai élelmiszeripari cégeknek. A csokoládéautomaták üzemeltetői az egészséges nassolnivalókat és a sportolást népszerűsítik majd, a cukorgyártók pedig a vásárlóikat szeretnék visszaédesgetni.

A kereskedelmi szervezet egy amerikaifoci-sztárt kért fel, hogy legyen a kampány arca. A kiválasztott futballhős, Michael Swann személye viszont okozott némi kavarodást, mivel ő az elnöki sportbizottság első embere. Az édességautomata-szövetség szerint Swann politikai tisztségének nem volt szerepe abban, hogy őt választották, és a bizottságot felügyelő minisztérium szerint sem helytelen a híresség reklámkampányban való szereplése.

Az automaták üzemeltetői mellett a cukorgyártók szövetsége is kampányol, nem először. Húsz évvel ezelőtt már indítottak reklámhadjáratot a cukorfogyasztás népszerűsítésére, akkor 12-15 százalékkal nőttek az eladások. Most viszont az elhízástól való félelem és főként az alternatív édesítőszerek miatt évi 4 százalékkal csökken a cukorgyártók forgalma. Ezért a szövetség az elkövetkezendő 3 évben legalább 9 milliárd dollárt szán arra, hogy meggyőzze az amerikaiakat: ha mértékkel használják, akkor a cukortól sem híznak el.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!