A szakember a magyarországi pezsgőfogyasztás mérséklődését azzal magyarázta, hogy a borpiac átrétegződött és sokan pezsgő helyett bort isznak. Emellett a fiatalok egy része is inkább alacsony alkoholtartalmú italok felé fordult.
A magyar pezsgőpiacon jelen vannak az olcsóbb és a drágább termékek is. Az olcsóbb pezsgők - amelyek palackja 200-400 forint - részaránya mintegy 25 százalékos, a közepes kategóriájú - üvegenként 400-700 forintos - pezsgőké mintegy 70 százalékos. Az úgynevezett prémiumszegmensben, amelybe a szakemberek az ezer forint feletti pezsgőket sorolják, folyamatos a fogyasztás növekedése, ez a szegmens 5-6 százalékot tesz ki a piacon.
A pezsgővásárlás mintegy fele Magyarországon az év utolsó két hónapjára esik - mutatott rá a marketingigazgató. A Henkel und Söhnlein cégcsoport, amelyhez a Törley Pincészet is tartozik, a magyar pezsgőpiacon egyértelműen piacvezető, mintegy kétharmados részesedéssel. A társasághoz két ismert pezsgőcsalád tartozik, a BB és a Törley.
Az idén a cégcsoportnál mintegy 12,2 milliárd forintos nettó árbevétellel számolnak. A cégcsoport árbevételének 75 százaléka belföldön, a fennmaradó hányad külföldön realizálódik. A pezsgő a cégcsoport nettó árbevételének 52 százalékát adja. A múlt évben a Henkel und Söhnlein cégcsoport 12 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, jövőre pedig mintegy 12,8 milliárd forintos nettó árbevétellel számol a menedzsment. (MTI)
Kapcsolódó anyagok
Több mint 8 millió palack pezsgő fogy decemberben
Három üveg pezsgőt fogyasztunk átlagosan
Csökken a hazai pezsgőfogyasztás
Csökken a pezsgőfogyasztás Magyarországon: míg tavaly mintegy 26,5 millió palack pezsgő fogyott, az idén várhatóan 5-6 százalékkal kevesebb - mondta Vass Gábor, a Törley Pincészet marketingvezetője.