[ajanlo=474][igazitas=left/]Az utóbbi időben rosszabbodott az internet alapú banki szolgáltatások megítélése az Egyesült Államokban az Informa Research legújabb felmérése szerint. Míg a bizalmi index 2000 és 2003 között érte el csúcspontját, s 2001 és 2003 között mintegy 14 százalékos emelkedést könyvelhetett el, az utóbbi két évet éles, 11 százalékos esés jellemezte.
Egy az év elején készült kutatás hasonló eredményre jutott. Akkor a megkérdezett háztartások 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kifejezetten veszélyesnek tartja az elektronikus banki szolgáltatások használatát, s mindössze 6,8 százalék akadt, aki egyáltalán nem aggódott a biztonság miatt.
Úgy tűnik, a félelmek ellenére is növekszik az ágazat népszerűsége. Az elmúlt hat hónap során 15 százalékkal emelkedett azok száma, akik pénzügyi tranzakcióik során az internetet választották. A szakértők szerint csak látszólagos az ellentmondás, ugyanis minél jobban belemélyednek a felhasználók a világháló rejtelmeibe, annál inkább kétkednek annak biztonságosságában.
Szerencsére a bankok folyamatosan a rendszer biztonságának fokozásán munkálkodnak, amiről ügyfeleik véleményét is kikérik. A válaszadók legtöbbje szerint a bizalmat leginkább a harmadik fél számára kiadható információk korlátozása javítaná, amelyet a bank weboldalán található hirdetések számának csökkentése követne.
Annak ellenére, hogy a hazai piac nem tartozik egyelőre Európa élvonalába, a hitelintézetek bizakodók. Az alternatív értékesítési csatornák fejlődnek és dinamikusan nő a felhasználók száma is. A Magyar Nemzeti Bank közelmúltban készített tanulmánya szerint Magyarország e-banking tevékenység szempontjából elmarad az európai középmezőnytől, Görögországhoz hasonló statisztikai adatokat tud felmutatni. Mégis a felzárkózást vetítheti előre, hogy mára széles körűvé vált a fizetési kártyák és terminálok használata, emellett pedig megjelent az érdeklődés az innovatív (internet- és mobil alapú) banki kapcsolat iránt.
Menedzsment Fórum
Csökken az USA-ban az e-bankingbe vetett bizalom
Ugyan folyamatosan nő az érdeklődés az elektronikus banki szolgáltatások iránt, egyre több fogyasztó aggódik azok biztonságossága miatt.