Elemzők 2,73 milliárd koronás profitra számítottak.
A társaság közlése szerint a vártnál gyengébb eredményt elsősorban az okozta, hogy a magasabb pamutárak, a szállítási költségek emelkedése és az erős svéd korona miatti veszteségeket nem hárították a vásárlókra. Így a bruttó árrés 57,8 százalékra csökkent az első negyedévben az egy évvel korábbi 61,9 százalékról.
Nils Vinge, a vállalat pénzügyi igazgatója elmondta: a költségek növekedése valamivel stabilabb lehet, a második negyedévben, de "összességében nehéz negyedév elé nézünk". A vállalat dollárban fizet ázsiai beszállítóinak és legtöbb értékesítése euróban történik. Eredményeit ugyanakkor svéd koronában közli, ami 8 százalékkal erősödött az euróval szemben az elmúlt 12 hónapban.
A H&M 2011-ben folytatja üzlethálózatának bővítését: 250 áruházat adhatnak át, elsősorban Kínában, az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban.
MTI