A rádió közleménye szerint az új rendszerben a reklámzaj lecsökken, így a hirdetők üzenetei hatékonyabban jutnak el a hallgatókhoz. További előny, hogy a rendkívül rövid reklámblokkok, amiket mindig 5-10 perc zene vagy műsorszám követ, szinte beleolvadnak a műsorfolyamba, és így a hallgatók kisebb eséllyel kapcsolnak át másik csatornára a hirdetések közben.
"Tapasztalataink eddig azt mutatják, hogy mind a hallgatók, mind a hirdetők nagyon pozitívan fogadták a változást" - mondta el a Menedzsment Fórumnak Soós Zoltán, a Danubius Sales House kereskedelmi vezérigazgató-helyettese. "Hasonló hirdetési struktúrával eddig csak egy ausztrál rádió próbálkozott, ahol azt tapasztalták: a hallgatók többségének úgy tűnt, relatíve csökkent a reklámok sugárzására fordított idő."
A hirdetési struktúra változása Soós Zoltán elmondása szerint nem jár áremelkedéssel, sőt az új rendszer a hirdetők számára költséghatékony is, mivel a kétszpotos reklámblokkban minden hirdetés első vagy utolsó lehet - a szokásos húsz százalékos felár nélkül.
Menedzsment Fórum
Danubius Rádió: rövidebb reklámblokk, hatékonyabb hirdetés
A Danubius Rádió 2005. március 21-től átalakította hirdetési rendjét: a "klasszikus" reklámblokkok helyett rövidebb, csupán két szpotot tartalmazó, maximum egy perces reklámblokkokat értékesít a jövőben.