Nem mindennapi tömeg várható az új Star Wars alkotás bemutatójának hetében az Egyesült Államok mozijaiban. A rajongók hadát tetézi számos nagyvállalat, amely helyi filmszínházakat vett bérbe az előadások estéjére, hogy így mondjon köszönetet régi ügyfelei hűségéért és próbáljon új partnereket szerezni.
[ajanlo=160][igazitas=left/]A "Találkozó és egy film" (Meeting and a Movie) névre keresztelt marketing taktika mögött a National CineMedia's áll, mely új lehetőséget próbál ily módon teremteni a helyi filmszínházak számára. Az üzleti találkozóval összekötött mozizás keretében a cégek prezentációs előadásokat bonyolíthatnak le, vagy beszámolhatnak múlt évi eredményeikről, amit a Sithek bosszújának levetítése követ. Közel 500 vállalat lát fantáziát az ötletben és foglalta le a közelében fekvő mozit a szokatlan "üzleti tárgyalásra".
A cégek között olyan nevek találhatók, mint a Cisco, a Microsoft vagy a Monster, melyek bíznak az "Erő adta lehetőség" kiaknázásában. A vállalatok nagy érdeklődéssel várták az Star Wars bemutatót, nyilatkozta a National CineMedia elnöke. Darth Wader nem az első a sorban, aki fénykardjával üzleti ügyfeleket csalogat a mozivásznak elé. A néhány éve indult kezdeményezéssel a filmszínházak kihasználatlan idejét akarták csökkenteni, s úgy tűnik, az ötlet bevált. A 2003-as adatokhoz képest 69 százalékkal 2004-re az ilyen jellegű rendezvények száma, 7400 látogatót ültetve a vásznak elé.
Menedzsment Fórum
Darth Vader a legjobb ügyfélcsalogató
Míg néhány vállalat - ha az ügyfelek "megdolgozásáról" van szó - olyan jól bevált régi praktikákra esküszik, mint a vacsora vagy a golf meghívás, mások a Star Wars sorozat legújabb epizódjától várnak hathatós segítséget.