[ajanlo=153][igazitas=left/]Örvendetes, emelik ki az amerikai piac bővülése kapcsán a szakértők, hogy nem csak a bázisadatokhoz, de az utolsó negyedéve számaihoz képest is növekedést regisztráltak. 2004 negyedik negyedévében ugyanis 2,7 milliárd volt az internetes reklámpiaci torta. A számok publikálásakor Greg Stuart az IAB vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy az erősödésre mindenki számított, a mértéke ugyanakkor meglepő volt. Noha kétszámjegyű bővülést prognosztizált mindenki, a kutatók előrejelzései jócskán elmaradtak a mért 26 százalékos mértéktől.
A magyar online reklámpiac gyors ütemben bővül, a teljes reklámpiac viszont lassabb növekedésű. Az online reklámokra fordított kiadások még 5 százaléknál kevesebbet képviselnek hazánkban az összes reklámra fordított összegből. A magyar reklámpiac 2004-ben elérte a 150 milliárd forintot, ez közel húsz százalékos javulás a 2003-as 130 milliárd forint nagyságrenddel szemben - mondta el a közelmúltban a Menedzsment Fórumnak Novák Péter, a Kirowski Digitális Marketing és Média divízió üzletág igazgatója. Ebből a szakember szerint az online piaci szegmens 2004-ben közel 4,3 milliárd forintot tett ki, ami megközelíti a 3 százalékos részesedést az összes reklámpiaci költésből.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Felvásárlásba kezdtek a hazai online mogulok
Kihasználatlan a blogos reklám
Nem csökken a hagyományos marketing jelentősége
Online marketing-stratégia meghatározása 5 lépésben
Dinamikusan növekszik az online hirdetési piac
Az Interactive Advertising Bureau adatai szerint az idei év első negyedévében 2,8 milliárd dollárt költöttek a hirdetők az internetes reklámokra, ez 26 százalékos erősödés az egy évvel korábbi adatokhoz képest.