Az ilyen szolgáltatást nyújtó vállalatok, mint például a DoubleClick úgy számol, hogy a rendelkezésre álló technológiával, illetve az általuk fejlesztett szoftverekkel szegmentálható a piac, egészen pontosan targetálható a célközönség, emellett a visszacsatolások is mérhető, így az is, hányan kapták meg a levelet, illetve a küldeményből hányan klikkeletek át.
A szakemberek úgy látják az e-mail marketing most a bannerek kezdeti korszakához hasonló lehetőségeket ígér. Ugyanakkor jelenleg nem lehet összehasonlítani a banner hirdetéseket és az elektronikus levélben küldött reklámokat. A piac mostani állapotában az e-mail minden tekintetben felülmúlja a bannereket, hiszen a költsége a bannerének töredéke, míg az átkattintási arány, és a megtérülés többszöröse annak.
Direkt marketing e-mailben
Az online marketing szakemberek szerint az utóbbi idő leghatékonyabb eszköze az e-mail marketing. Jelenleg az egyik legolcsóbb módszer, és felmérések igazolják hatékonyságát. A direkt marketing virtuális térben való alkalmazása azonban számos kérdést vet fel, többek között a hosszútávú hatékonyságét is.