[ajanlo=105][igazitas=left/]Az ELFAA-t 2003-ban alapították, annak érdekében, hogy képviselje az európai diszkont légitársaságok érdekeit, hiszen a tradicionális- és charter légitársaságokat tömörítő szövetségek nem képviselik megfelelően a diszkont társaságok eltérő üzleti modelljeit. Az ELFAA nonprofit szövetség, mely a diszkont légitársaságok és utasaik közös védelmi- és érdekképviseleteként működik.
A légiipart olyan szervezetek uralják, melyek az összes légitársaság és az utasok érdekeit képviselik. Valójában a hagyományos légitársaságok szövetségei egy olyan iparágat hoztak létre, amely sokkal inkább nekik kedvez, mintsem az utasoknak - idézte az MTI Ray Webster, az easyJet vezérigazgatójának nyilatkozatát.
Az elmúlt években az ELFAA az európai diszkont légitársaságok szószólója lett. A diszkont légitársaságok az iparág egy olyan új, gyorsan növekvő szektorát jelentik, melynek középpontjában az utas áll. A diszkont társaságok megreformálták a légiközlekedést és megszűntették Európa tradicionális nemzeti légitársaságainak egyeduralmát. Az easyJet jelenléte a szövetségben jelentősen megnöveli majd az ELFAA erejét és hatékonyságát.
[ajanlo=382][igazitas=right/]Ahogy a Menedzsment Fórum már korábban megírta, az EasyJetnek legutóbbi üzleti éve végén 92 repülőgépe volt az egy évvel azelőtti 74-gyel szemben, járatainak száma 105-ről 153-ra nőtt, és 38 helyett már 44 repülőtérről vitt utasokat - az újak között volt Ferihegy is. A pénzügyi évben 24,3 millió utast szállított az előző évi 20,3 millió után. A foglaltság átlagosan 84,5 százalékra javult az előző évi 84,1 százalékról, az átlagos jegyár 42,28 fontra csökkent 43,28 fontról.
A légitársaság 1995-ben indult, az első évben mindössze két gépet működtetett két útvonalon, és 424 ezer utast szállított. Mára flottája több mint 100 gépből áll, és 203 útvonalon üzemeltet járatokat. Tavaly a cég menetrendszerinti budapesti járatain 208 537 utast szállított, és összesen 1790 ilyen járattal üzemelt ezen az útvonalon.