Miután a diszkont légitársaságok olcsóságukat nagyban köszönhetik a kizárólag elektronikus formában létező repülőjegynek, a szakszövetség azt javasolja, a hagyományos légitársaságok is hagyjanak fel a papíralapú jegyek kibocsátásának gyakorlatával. Ugyanis míg egy e-jegy előállítása egy dollárba, egy hagyományos jegyé tízszer annyiba kerül.
Jelenleg az IATÁ-hoz tartozó cégek által kibocsátott jegyek 17 százaléka elektronikus formátumú, a szövetség szerint azonban jövőre el kellene érniük a 40 százalékot, a cél pedig, hogy 2007-ig teljes egészében átálljanak az új formátumra. Ez az intézkedés évente mintegy három milliárd dollár megtakarítást eredményeznek a társaságoknak.
[ajanlo=87][igazitas=left/]Szintén költségcsökkentő hatású az „önkiszolgáló” check-in, amely egyes repülőtereken, például az amszterdamin már megjelent. Ez fejenként 3,5 dollárral csökkenti az utasok által fizetendő összeget, nem beszélve arról, hogy három percről egy percre rövidíti a procedúra időtartamát. Néhány légiszállító már megkezdte ugyan ezeknek a berendezéseknek az üzembe helyezését, de az IATA azt vizsgálja, hogyan tudná ezeket egy egységes szabvány létrehozásával minden társaság használni.
A gazdaságossági intézkedések sorában utolsóként a belépőkártyák vonalkóddal való ellátását említi az iparági szövetség. A megoldást az Egyesült Államokban már használják a légitársaságok, mint ahogy a csomagok rádiófrekvenciás azonosításának módszerét is. Minden elveszett csomag ugyanis körülbelül száz dollárjába kerül a társaságoknak, és ez akkor is jelentős összeget tesz ki, ha az esemény mindössze a csomagok 0,7 százalékánál fordul elő.
Menedzsment Fórum
Dollármilliárdokat pazarolnak el a légitársaságok
A világ legnagyobb légitársaságai dollármilliárdokat spórolhatnak, ha követik a legnagyobb iparági szövetség, az IATA üzemanyagfogyasztással és jegykezelési költségekkel kapcsolatos ajánlásait.