2p

Újabb konszolidációs-lázt várnak a szakemberek a háztartási-készülék piacon az amerikai Maytag eladása következtében. Az értékesítést a drága acélárak, az egyre élesedő piaci verseny indokolja, értesült a Világgazdaság.

Újabb konszolidációs-lázt várnak a szakemberek a háztartási-készülék piacon az amerikai Maytag eladása következtében. Az értékesítést a drága acélárak, az egyre élesedő piaci verseny indokolja, értesült a Világgazdaság.

Az amerikai céget egy kockázatitőke-befektető csoport, a Ripplewood Holding LLC veszi meg 1,13 milliárd dollár készpénzért, átvállalva a gyártó 975 millió dolláros adósságát is. A Maytag az amerikai piacra gyárt, leginkább a Hoover márkájáról ismert. A korábbi évek átszervezései és költségcsökkentési próbálkozásai nem hoztak kellő sikert, a cég a tavalyi évben már veszteséget termelt. Az új tulajdonos kis költségvetésű, globális céggé akarja átszervezni a Maytagot.
[ajanlo=160][igazitas=left/]A piaci verseny hatásait az elemzők is csak becsülni tudják. Egyes szakemberek szerint a következő áldozat talán az Electrolux lehet. A svéd gyártó költségcsökkentési okokból hozta Jászberénybe termelését, és 1991 óta több mint 50 milliárd forintot költött beruházásokra.

A háztartásigép-piacon megfigyelhető versenyt a Távol-Keletről fokozzák a saját márkát gyártó ipari konszernek, mint például a Samsung vagy az LG. Az utóbbi 2007-re a világ vezető fehéráru-gyártója címre pályázik, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!