Újabb konszolidációs-lázt várnak a szakemberek a háztartási-készülék piacon az amerikai Maytag eladása következtében. Az értékesítést a drága acélárak, az egyre élesedő piaci verseny indokolja, értesült a Világgazdaság.
Az amerikai céget egy kockázatitőke-befektető csoport, a Ripplewood Holding LLC veszi meg 1,13 milliárd dollár készpénzért, átvállalva a gyártó 975 millió dolláros adósságát is. A Maytag az amerikai piacra gyárt, leginkább a Hoover márkájáról ismert. A korábbi évek átszervezései és költségcsökkentési próbálkozásai nem hoztak kellő sikert, a cég a tavalyi évben már veszteséget termelt. Az új tulajdonos kis költségvetésű, globális céggé akarja átszervezni a Maytagot.
[ajanlo=160][igazitas=left/]A piaci verseny hatásait az elemzők is csak becsülni tudják. Egyes szakemberek szerint a következő áldozat talán az Electrolux lehet. A svéd gyártó költségcsökkentési okokból hozta Jászberénybe termelését, és 1991 óta több mint 50 milliárd forintot költött beruházásokra.
A háztartásigép-piacon megfigyelhető versenyt a Távol-Keletről fokozzák a saját márkát gyártó ipari konszernek, mint például a Samsung vagy az LG. Az utóbbi 2007-re a világ vezető fehéráru-gyártója címre pályázik, írja a Világgazdaság.
Dominó hatást okozhat a Maytag felvásárlása
Újabb konszolidációs-lázt várnak a szakemberek a háztartási-készülék piacon az amerikai Maytag eladása következtében. Az értékesítést a drága acélárak, az egyre élesedő piaci verseny indokolja, értesült a Világgazdaság.