A Lufthansa - a régió országainak repülőterein alkalmazott árakhoz, valamint a szolgáltatás színvonalához képest is - magasnak tartja azt az összeget, amit a Budapest Airportnak (BA) fizet a le- és felszállásért, illetve egyéb szolgáltatások után, írja a Napi Gazdaság.
Tavaly óta - 2003-hoz képest - éves szinten 130 ezer euró pluszköltséget jelent a német légitársaságnak az az összeg, amit alkalmazottai után kell fizetnie a BA-nak abban az esetben, ha azok szolgálatuk után visszautaznak lakhelyükre. Bár a BA szabályosan, de méltánytalanul jár el, véli a Lufthansa.
[ajanlo=210][igazitas=left/]A cég évente 2 milliárd forintot fizet a BA-nak a szolgáltatásokért, de például a földi kiszolgálást már a Malév végzi számára. A Lufthansa - a hozzá csatlakozott légitársaságokkal együtt - szeretne árcsökkentést elérni. Mivel ezt a BA eddig elutasította, ezért a német társaság jogi lépéseket fontolgat, illetve kész az ÁPV Rt.-hez fordulni, hangzott el a vállalat csütörtöki sajtótájékoztatóján.
A Lufthansa szerint már most szükség lenne a 2010-re tervezett Ferihegy C terminálra, a rági kifutópálya gyorsgurítójára, a cargobázisra és fedett parkolókra. A kritika ellenére a cég - München, Frankfurt és Düsseldorf után - újabb járatok indítását tervezi Budapestről német városokba, számol be a Napi Gazdaság.
Drágállja Ferihegyet a Lufthansa
A Lufthansa - a régió országainak repülőterein alkalmazott árakhoz, valamint a szolgáltatás színvonalához képest is - magasnak tartja azt az összeget, amit Budapest Airportnak (BA) fizet a le- és felszállásért, illetve egyéb szolgáltatások után, írja a Napi Gazdaság.