Svájcban már használják, Nagy-Britanniában pedig tesztelik a médiaórát. A karóra nagyságú berendezést eredetileg a rádióhallgatottság naplós mérésésének kiváltására fejlesztették, ám a GfK alkalmassá tette az eszközt más médiumok fogyasztásának archiválására is.
Vörös Csilla, az AGB Hungary igazgatója a Napi Gazdaságnak elmondta, a mediawatch nem szolgál naprakész adatokkal, mint a hagyományos műszeres közönségmérés. A tévés szegmensben viszont elengedhetetlen, hogy az adatok már másnap rendelkezésre álljanak egy-egy idősáv vonatkozásában. A televíziós nézettségmérés terén meghatározó cég vezetője szerint a személyi műszerek (Arbitron Portable People Motor, GfK Radiocontrol Watch) esetében rendkívül ellentétes eredményeket produkálnak. A hordozható médióra egyik veszélye, hogy nem ellenőrizhető, ki viseli a mérés ideje alatt, így a reklámidő értékesítésének alapjául szolgáló nézettségmérés relevanciája sérülhet.
A rádiós szegmens ellenben bizakodóan fogadja az új mérési eszközt, mely jóval megbízhatóbb a hagyományos naplós módszernél. Egyetlen szépséghibája a hallgatottságmérő eszköznek az ára, mely a rádiós piac sok szereplője számára nem teszi lehetővé a mediawatch használatát, olvasható a Napi Gazdaság cikkében.
Drágállják a rádiók a mediawatchot
Új médiafogyasztás-mérő eszközzel jelenik meg novemberben a GfK Piackutató: a mediawatch tesztelése novemberben kezdődik. A rádiós piac üdvözli az innovációt, a televíziós közönségmérés viszont vélhetően marad a régiben, derül ki a Napi Gazdaság cikkéből.