2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legnagyobb német diszkont légitársaság, az Air Berlin vezetője növekvő árakra számít a fapados társaságoknál. A cég forgalmának növelése érdekében múlt héten egy szupermarket-láncban is megkezdte jegyeinek árusítását, nem kis sikerrel.

[ajanlo=64][igazitas=left/]Joachim Hunold szerint gazdálkodásukban a megtakarítási lehetőségek már kimerültek, miközben az üzemanyagárak "nevetségesen magas szinten állnak". A vezér egyúttal megismételte bírálatát a közüzemeltetésű német repülőterek szubvencionálása miatt, amelyet a német adófizetők zsebéből finanszíroznak. Ez megkönnyíti a külföldi fapadosok helyzetét is, idézi Hunold a "Guter Rat" című fogyasztóvédelmi lapnak adott nyilatkozatát az MTI.

[ajanlo=257][igazitas=left/]Az Air Berlin vezetője tavaly még korántsem látta ennyire borúsnak a helyzetet. Akkor a Der Standardnak adott nyilatkozatában elmondta: a történelmi csúcsokat döntögető üzemanyagár nem veszélyezteti a fapadosok üzleti modelljét. Szerinte az egyaránt sújtja a hagyományos és a diszkont-légitársaságokat, így a közöttük lévő árkülönbség a jövőben sem fog csökkenni. A cég tavaly végül - sok más légitársasághoz hasonlóan - kénytelen volt emelni viteldíjait.

A fapados cég és a Penny egyébként a múlt héten "történelmet írt" a német kiskereskedelemben: a hazánkban is jelen lévő szupermarket-hálózat összesen 100 ezer darab Air Berlin jegy árusítását kezdte meg 2070 németországi üzletében, amiből a hírek szerint 80 ezer már el is kelt. A biléták egyenként 29 euróba kerülnek, egy vevő azonban maximum hat darabot vásárolhat egyszerre. Ez az első alkalom, hogy egy németországi kereskedelmi láncban diszkont légitársaság jegyeit is meg lehet vásárolni.

Az Air Berlin tavaly 12 millió utast szállított, ami 2,4 millióval több, mint 2003-ban. Ezzel párhuzamosan bevétele 18,9 százalékkal 1,05 milliárd euróra emelkedett, és összességében - a Lufthansa után - a második legnagyobb német légitársaságnak számít.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!