3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A világ legnagyobb üdítőital-gyártójának elnök-vezérigazgatója, Neville Isdell elismerte, a cégvezetés súlyos problémákkal küzd, egyben azt is megígérte, ezúttal komoly változtatások várhatóak az üzletmenetben.

"Nem stratégiai kérdésekről van, a drasztikus változások a vállalat operatív vezetése terén várhatóak” – mondta Isdell a befektetők és elemzők kérdéseire válaszolva. Az elnök-vezérigazgató azt is bejelentette, a vállalat hosszútávú céljainak újbóli áttekintésre van szükség, már csak azért is, mivel a jövő évben további gyengülés várható a német és az észak-amerikai piacokon. Ott ugyanis a kalóriákat számolgató vásárlók fokozatosan áttérnek a cukortartalmú üdítőkről az ásványvíz és a gyümölcslevek fogyasztására, írja a Financial Times.

Isdell ugyanakkor cáfolta, hogy a szénsavas üdítőitalok piaca visszafordíthatatlanul zsugorodik, és jelezte, a vállalat továbbra is a Coca-Cola, illetve annak diétás változata terjesztésére koncentrál. A már nyugdíjba vonult Isdellt hat hónappal ezelőtt hívták vissza a Coca-Cola élére, amikor a teljes káoszban működő menedzsment már hónapok óta hiába küzdött az egyre siralmasabb eredményekkel. A jelenlegi elnök akkor ígéretet tett az évi 350-400 milliós beruházásra, amelyet főleg a friss marketingkoncepció megalkotására költenének, ezzel kívánva helyreállítani a kólagyártó imázsát. Mindez azonban szerinte akár másfél-két évbe is beletellhet.

Chuck Fruit, a cég marketing-igazgatója szintén úgy látja, az új alapokra helyezett reklámstratégia jelentheti a válságból való kilábalás útját. Az igazgató szerint az elmúlt években túl sok volt a helyi, termék-specifikus hirdetés, és nem fordítottak kellő figyelmet az alapmárka erősítésére.

A Coca-Cola legnagyobb konkurenciája, ezalatt a PepsiCo jelentősen megnövelte részesedését a kólapiacon, és az Aquafina vízzel, a Tropicana gyümölcslevekkel és a Gatorade izotóniás itallal vezető pozíciójót szerzett a nem szénsavas termékek között.

Kevin Roberts, a Saatchi & Saatchi reklámügynökség vezérigazgatója úgy látja, a Coca-Colához hasonló emblematikus amerikai márkák iránt egyre nagyobb ellenállás tapasztalható az európai és ázsiai piacokon, nagyrészt a politikai vezetéssel kapcsolatos ellenérzés miatt.
Roberts szerint ez ellen az érintett cégek csak úgy védekezhetnek, ha változtatnak a marketingen, és márkáikat igyekeznek a lehető leginkább a helyi viszonyoknak megfelelően bemutatni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!