"Nem stratégiai kérdésekről van, a drasztikus változások a vállalat operatív vezetése terén várhatóak” – mondta Isdell a befektetők és elemzők kérdéseire válaszolva. Az elnök-vezérigazgató azt is bejelentette, a vállalat hosszútávú céljainak újbóli áttekintésre van szükség, már csak azért is, mivel a jövő évben további gyengülés várható a német és az észak-amerikai piacokon. Ott ugyanis a kalóriákat számolgató vásárlók fokozatosan áttérnek a cukortartalmú üdítőkről az ásványvíz és a gyümölcslevek fogyasztására, írja a Financial Times.
Isdell ugyanakkor cáfolta, hogy a szénsavas üdítőitalok piaca visszafordíthatatlanul zsugorodik, és jelezte, a vállalat továbbra is a Coca-Cola, illetve annak diétás változata terjesztésére koncentrál. A már nyugdíjba vonult Isdellt hat hónappal ezelőtt hívták vissza a Coca-Cola élére, amikor a teljes káoszban működő menedzsment már hónapok óta hiába küzdött az egyre siralmasabb eredményekkel. A jelenlegi elnök akkor ígéretet tett az évi 350-400 milliós beruházásra, amelyet főleg a friss marketingkoncepció megalkotására költenének, ezzel kívánva helyreállítani a kólagyártó imázsát. Mindez azonban szerinte akár másfél-két évbe is beletellhet.
Chuck Fruit, a cég marketing-igazgatója szintén úgy látja, az új alapokra helyezett reklámstratégia jelentheti a válságból való kilábalás útját. Az igazgató szerint az elmúlt években túl sok volt a helyi, termék-specifikus hirdetés, és nem fordítottak kellő figyelmet az alapmárka erősítésére.
A Coca-Cola legnagyobb konkurenciája, ezalatt a PepsiCo jelentősen megnövelte részesedését a kólapiacon, és az Aquafina vízzel, a Tropicana gyümölcslevekkel és a Gatorade izotóniás itallal vezető pozíciójót szerzett a nem szénsavas termékek között.
Kevin Roberts, a Saatchi & Saatchi reklámügynökség vezérigazgatója úgy látja, a Coca-Colához hasonló emblematikus amerikai márkák iránt egyre nagyobb ellenállás tapasztalható az európai és ázsiai piacokon, nagyrészt a politikai vezetéssel kapcsolatos ellenérzés miatt.
Roberts szerint ez ellen az érintett cégek csak úgy védekezhetnek, ha változtatnak a marketingen, és márkáikat igyekeznek a lehető leginkább a helyi viszonyoknak megfelelően bemutatni.
Drasztikus változást ígér a Coca-Cola vezér
A világ legnagyobb üdítőital-gyártójának elnök-vezérigazgatója, Neville Isdell elismerte, a cégvezetés súlyos problémákkal küzd, egyben azt is megígérte, ezúttal komoly változtatások várhatóak az üzletmenetben.