2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az EU-bővítési tárgyalásokon eddig sosem alkalmazott, egyedülálló technikát vezetne be Csehország és az Európai Bizottság a közlekedési fejezetben.

Az EU-bővítési tárgyalásokon eddig sosem alkalmazott, egyedülálló technikát vezetne be Csehország és az Európai Bizottság a közlekedési fejezetben – jelenti a CTK cseh hírügynökség. Brüsszel ugyanis támogatja Prága azon kérését, hogy a közúti kabotázs témakörét (vagyis egy más országon belüli közúti szállítást) mint egy jól beazonosított, ám régóta megoldhatatlannak bizonyult problémát vegyék ki a fejezetből, tegyék félre, s a fejezetet e nélkül zárják le - számolt be a Világgazdaság.

Akárcsak hazánk esetében, a cseh közúti teherfuvarozókat is kitiltaná az unió a csatlakozástól számított öt éven át az egy EU-tagállamon belüli kabotázsforgalomból – vagyis például a Prága–München útvonalon szabadon szállíthatnának a csehek is, akárcsak Párizs–München viszonylatban, de a Hamburg– München vonalon nem. Egyedül Szlovéniával szemben nem kértek hasonló átmenetet, mondván, ott a bérszínvonal már annyira közel van az uniós átlaghoz, hogy az EU fuvarozóinak nem kell tartaniuk úgymond „versenytorzító” bérköltséghátránytól. A magyar kormány elfogadta az uniós kérelmet, mivel (a fuvarozók nyomására) maga is átmeneti időszakot kért a hazai kabotázsra, s több más közlekedési témában is volt derogációs kérelme. Csehországnak viszont nincs, s ezért Prága abban bízik, hogy ezt a témát a tárgyalások legvégére, a pénzügyi csomag egyeztetésének idejére hagyhatja. Egyelőre kérdéses viszont, hogy a többi tagállam elfogadja-e a közös prágai–brüsszeli javaslatot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!