3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Vezetni egy fontos e-learning, vagy blended learning kezdeményezést viszonylag új, összetett és nehéz kihívás. Az alábbiakban 6 egyszerű ötletet kívánunk adni kezdeményező vezetőknek.

  • Ha újak vagyunk az e-learningben, kezdjük kicsiben. A Forrester Research szerint (www.forrester.com), a munkavállalók csupán 30%-a foglalkozik azzal, hogy elvégezzen egy e-learning kurzust. Ilyen statisztikákkal (és más hasonlóan rosszakkal) nem csupán bölcs dolog óvatosan külső segítséget választani, de kényszerítő, hogy limitáljuk kezdeti pénzügyi kötelezettségeinket alacsonyan, vagy egy nagyobb részeként.


5.

A kezdetektől a befejezésig tartsuk a kulcsszemélyeket jól informáltan, és megfelelően bevonva. Egy sikeres e-learning, vagy blended learning kezdeményezés az óvatos projekt tervezést, egy szilárd oktatás tervet, az összes oktatási alkotóelem fejlesztését, amelyek egy elfogadott tervezési dokumentumon alapulnak, a folyamatos figyelmet a projekt menedzsment témákra (például: költségvetés, ütemtervezés és kommunikáció), az indulás előtti különböző formatív értékeléseket, a tudás és a folyamatban lévő értékelések fejlesztését és a teljes tanulási rendszer fenntartását követeli meg. Ilyen sok tevékenységgel, ami annyi emberre van hatással, egyszerűen nem hanyagolhatjuk a folyamatban lévő kommunikációt az összes fontos szereplővel, végig az eljárás folyamán.

Az ilyen kommunikáció nem nyitja-e ki a kérdezősködés, a találgatás(second-guessing) és az időpocsékolás Pandora szelencéjét? Ironikusan, a kommunikáció elmaradása sokkal valószínűbb, hogy késlelteti a haladást - vagy még rosszabb következményekkel jár. Az érték lejegyzés az a tény, ami precízen definiálja és megállapítja a szerepeket és kötelezettségeket a vezetőségben, ami segít elfogni kiemelkedő, ha nem tekintélyes, számú zsákmányt később.


6.

Törekedjünk önellátásra, és (ön)kontrollra. Habár az élő, oktató előmozdító, szemtől-szemben oktatást nem valószínű, hogy helyettesíti az e-learning, biztosított, hogy az e-learning megmarad. Ahogy tapasztalatot szerzel az e-learninggel, fontoljuk meg alkalmazását a teljes képzésből, olyan mértékben amennyi csak hasznosítható lehet házon belül. Amellett, hogy pénzt spórolunk, kevésbé függünk külsős szolgáltatók erőfeszítéseitől, akiknek sokkal kisebb az érdekeltségük a mi kezdeményezésünk sikerében, és annak hatásában a karrierünkre, mint nekünk.

Már néhány mai Tanulási tartalom menedzsment rendszer csinál korszerűsítő e-tanfolyamokat, ami mindenkinek meglepetés, aki néhány percet befektet a tanulásba, hogyan is kell így csinálni. Továbbá, a legtöbb házon belüli képzés személyzete alkalmas előzetes tervek elkészítéséhez e-learning és blended learning tanfolyamok számára. A házon belüli tervezés létrehozása folytán, egy külső tervezési tanácsadó részvételét (és költségét) limitálni lehet, hogy gondoskodjunk visszacsatolásról az előzetes tervezéshez, és hogy kihangsúlyozzuk átfogó hatékonyságát.



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!