A Panmedia megbízásából végzett kutatás célja az volt, hogy felmérje a 18-49 év közötti nok multivitaminokról alkotott véleményét és tájékozottságát. A Mobilpont adatbázisából leválogatott 5000 célcsoportba tartozó no kapta meg a kérdoívet e-mailen keresztül. A felmérés 3 nap alatt zajlott le, és a nyári idoszak ellenére a válaszadási arány több, mint 10%-os volt. A módszer tehát bizonyította, hogy az e-mailes kutatás gyors, de hatékony tud lenni. A válaszadást megkönnyítette és gyorsította az, hogy a válaszadóknak nem kellett demográfiai kérdésekre válaszolniuk, mivel az azonosítójuk megadásával könnyen visszakereshetoek voltak ezek az adatok.
A kutatás eredménye azt mutatja, hogy korcsoporttól függetlenül a megkérdezettek számára a multivitaminok fogyasztásánál az egészség megorzése a legfontosabb. Ez a kutatás is bizonyította, hogy az új direkt kommunikációs eszközök, mint az SMS és az e-mail, melyek már kipróbáltan használnak promóciós kampányokhoz (pl. Rexona, Philips) gyorsan és célzottan bevetheto piackutatásra is.
E-mailes piackutatás a Mobilponttól
A Mobilpont Direkt Marketing Ügynökség e-mailes piackutatást végzett a multivitaminok fogyasztásáról, az eredmények szerint az új direkt kommunikációs eszközök hatékonyan használhatók a gyors és célzott piackutatáshoz.