Kapcsolatok fejlesztésben érdemes kihasználni az Internet nyújtotta passzív és aktív lehetőségeket egyaránt. A passzív módszerek középpontjában a Web-oldalakon, levelező listákon és autoreszpondereken rendelkezésre bocsátott információk állnak. Ha jó, bőséges és lényegbevágó tájékoztatást ad magáról az e-shop, akkor folyamatos érdeklődésre lehet számítani. Tapasztalatok szerint gyakran a Web-oldal többszöri felkeresése előzi meg a vásárlási elhatározást. Azt is jól meg lehet figyelni, hogy az érdeklődők alkalmanként erősen eltérő információkat gyűjtenek. Miközben végighaladnak a vásárlóvá válás folyamán, majd az értékesítési folyamat szakaszain, egyre részletesebb, konkrétabb tájékoztatást igényelnek.
Nem szabad megfeledkezni arról, hogy meg kell adni azt a felvilágosítást is, melynek segítségével a reménybeli vásárló értékelheti saját igényeit, majd vásárlási elhatározást. A minőségi tanúsítványok, ügyféllisták és ajánlásszerző csatolások mind a kapcsolatépítés hatékony eszközei. Feltétlenül helyet kell szorítani a kapcsolatépítési folyamatban az e-mailnek is. Ha jó ügyféljelölt kerül horogra és sikerül vele az értékesítésig eljutni, kitűnő taktika számára érdekes cikkeket összeválogatni, és e-mailben elküldeni. Ez könnyen lebonyolítható az Internetes sajtófigyelők segítségével. Nagyon fontos tehát megjegyezni, hogy a sajtófigyelő nemcsak arra jó, hogy lépést tartson az ember a szakma fejlődésével, hanem arra is, hogy gyorsan és könnyen érdekes anyagokat lehessen találni az ügyféljelöltek számára. Mivel az anyagok digitális formában állnak rendelkezésre, egy gombnyomással továbbíthatóak e-mailen. A kapcsolatépítésen túl a világháló számos olyan lehetőséget is biztosít az eladók számára, amelyek segíthetik az értékesítés növekedését.
Az eladások növelését az akciók és egyéb árkedvezmények útján jól lehet növelni, ezt gyakorlati tapasztalatok is alátámasztják. Hatékony eszköz lehet a cross-selling, azaz keresztértékesítés, amely ügyes termékpárosítással növelheti az e-shop forgalmát, úgy hogy az egyik termék megtekintésekor felajánl egy másikat is. Nagy jelentősége van a visszatérő ügyfelek kiemelt kezelésének. Célszerű vásárlói profilt létrehozni, amely felismeri a visszatérő vendégeket és képes számukra testreszabott szolgáltatást nyújtani, vagy, ha viszonteladót ismer fel, akkor besorolja a megfelelő kategóriába és csak a rá vonatkozó árakat mutatja meg. Ezzel egyfajta webes személyességet teremthetünk, amely a dotcom-bukta utáni évek egyik kulcsszava lehet a kereskedelemben.
E-vel nem remekelek
A Magyarországon zajló Internetes kereskedelem logisztikai háttere még gyerekcipőben jár, pedig a vásárlók magas szintű szolgáltatási igényeinek kielégítéséhez ez nélkülözhetetlen lenne.