4p

Az iWiW ma már több mint egy program, szinte fogalom, a napi párbeszédek szerves része, számos emberi sors befolyásoló eszköze. Kategóriájában szinte egyedülálló - legalábbis egyelőre. A Facebook eddig csak külföldön volt jelen, jelenleg azonban már 200 ezer magyar tagja is van. Ez pedig tipikusan az a műfaj, amely beindul, mint egy lavina, vagy eltűnik a süllyesztőben. Mfor.hu háttér.

Kezdődik a harc?

Eddig az iWiW-nek alig volt olyan konkurenciája, mely labdába rúghatott az általa lefedett célcsoport elszipkázásáért. Most azonban Magyarországon is egyre több fiatal regisztrál a Facebookon, mely az iWiW-hez hasonló, amerikai eredetű közösségi oldal. Célja ugyanaz: ismerősök, barátok felkutatása. A különbség annyi, hogy előbbi jóval több funkcióval rendelkezik, tehát több interaktív és szórakozási lehetőség adódik.

A Facebook elterjedésében fontos szerep jut a globalizációnak és a nemzetközi kapcsolatok terjedésének. Aki járt már külföldön, vagy itthon kötött ismeretséget külföldiekkel, végre egy, az iWiW-hez hasonló közösségi oldalon vehette fel velük a kapcsolatot. Amint viszont egyre több magyar fiatal lett a Facebook-közösség tagja, ugyanaz az effektus lépett fel, mint az IWIW felfutásakor: egy bizonyos szám felett exponenciálisan, azaz lavinaként kezdett nőni a felhasználók száma.

Jelenleg 200 ezer magyar tagja van ennek a közösségnek, és ez a szám már elegendő volt ahhoz, hogy megjelenjen a magyar nyelvű változat, és beinduljon a hazai érdekeltségű marketinggépezet.

Kelet-Közép Európában elsők vagyunk a képviseletben

A Facebookon eddig is lehetett hirdetni - bárki bármely országból beregisztrálhatott hirdetőként is bannerelhelyezés céljából, egyéb speciális megjelenésekre azonban nem volt mód itthonról. Most már van, ez a lehetőség főként a nagyobb volumenben hirdető cégeket érdekelheti a jövőben – mondta az mfor.hu-nak Kádár Tamás, az EstMédia Group (EMG) ügyvezetője, miután a cég megszerezte a Facebook hazai képviseletét. Ennek értelmében áprilistól az EMG értékesíti Magyarországon a közösségi oldal bannereit. Nyugat-Európában több helyen is tart fenn képviseleteket a közösségi oldal, a közép-keleti régióban azonban ez kevésbé jellemzi a céget.

Kádár Tamás szerint a kapcsolat mostantól élő és remélhetőleg pezsgő lesz a Facebookkal. Ez azt jelenti, hogy a folyamatosan fejlődő közösségi site akár újabb fejlesztéseket is bevezethet magyar javaslatra, ha arra a magyar közönség és hirdetők különösen vevők lennének.

Az EMG - úgy tűnik - az utóbbi időben céljának tekinti a nemzetközi márkák hazai adaptációját: a Time Out magazin itthoni megjelenése után néhány hónappal született a megállapodás a Facebookkal. Kádár Tamás szerint szó lehet további márkák behozataláról is, ennek körülményei azonban még meglehetősen képlékenyek.

Saját útját járja az iWiW

A Facebook előretörése azonban a jelek szerint egyelőre nem okoz sok fejtörést az iWiW-nek. "Megyünk a magunk által meghatározott fejlesztési útvonalon, ahogy azt korábban már bejelentettük. Természetesen figyeljük a piacot, nem vagyunk elbizakodottak, de azért a Facebook sok tízezer, az iWiW pedig pár millió magyar regisztrált látogatóval bír" - mondta el kérdésünkre a magyar közösségi oldal képviseletében Fischer András.

Az Origo Zrt. vezérigazgatója szerint az iWiW és a Facebook két hasonló, de egészen más karakterű közösségi hely. "Az iWiW ma gyakorlatilag a magyar internetes közönség napi használatos munkaeszköze, telefonkönyve, szórakozóhelye és intim szférája. A Facebook egy nemzetközi weboldal, ahol sok ismerős található egy nagyon szűk szegmens tagjai számára" - fejtegette a vezető.

Megújul az iWiW

Az iWiW egyébként épp a közelmúltban bejelentette design-átalakítási szándékát, az új kezdőoldal április közepétől lesz elérhető. Az oldal fejlesztői szerint eljött az ideje a négy évvel ezelőtti külső felfrissítésének, az új funkcióknak megfelelő átalakításának. Ennek elsődleges célja az áttekinthető megjelenés és az eddiginél könnyebb kezelhetőség. Először csak a címlapot és a felhasználói adatlapokat érinti a ráncfelvarrás, a későbbiekben azonban a teljes portál új megjelenést kap.

Gábor Fanni

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!