2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Összesen hat cég nyújtotta be jelentkezését a BKV elektronikus jegy és bérletrendszer bevezetésére kiírt 20 milliárd forintos pályázatán. Győztest augusztus közepén hirdetnek, a rendszer tesztelése 2006 elején kezdődhet meg, értesült a Világgazdaság.

Összesen hat vállalat nyújtotta be jelentkezését a BKV elektronikus jegy és bérletrendszer bevezetésére kiírt 20 milliárd forintos pályázatán. Győztest augusztus közepén hirdetnek, a rendszer tesztelése 2006 elején kezdődhet meg, értesült a Világgazdaság.

[ajanlo=101][igazitas=left/]A BKV május 27-ig dönt arról, melyik öt cég szállhat versenybe az elektronikus jegy- és bérletrendszer (e-ticketing) tenderén. Eddig fővállalkozóként az EDS Magyarország Kft. - Compuworks, a MÁV Informatikai Kft., a Sagem Magyarország Kft., a Scheidt & Bachmann GmbH, a T-Systems és a Telvent GIT SA jelentkezett a kiírásra.

Közülük kizárólag a MÁV Informatikai Kft. tisztán magyar hátterű, amely alvállalkozói között az IBM, a Siemens, a HMEI és az amerikai Cubic szerepel. Utóbbi a világ egyik legnagyobb díjbeszedőrendszer-szállítója.

A Világgazdaság információi szerint a beruházás összköltsége 20 milliárd forint. A tendert még decemberben írta ki a BKV, a május végi rostán túljutott érdeklődők június közepéig adhatják be pályázataikat, győztest augusztus közepén hirdetnek, a tesztelés 2006 elején kezdődhet meg. A rendszert először a metrón vezetik be, majd a HÉV-vonalakon, s végül a felszíni hálózatokon.

A bérletek műanyag alapú, feltölthető csipkártyák lesznek, a jegyek pedig papíralapúak, de szintén feltölthetők. A rendszer segítségével követni lehet majd a fogyasztói szokásokat, a BKV pedig növelheti bevételeit. A győztes pályázó kiépíti és 10-15 évig üzemelteti majd a hálózatot, amiért a BKV rendelkezésre állási díjat fizet. A rendszer ezután a közlekedési társaság tulajdonába kerül, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!