Ez az utóbbi évek során a második alkalom, hogy a Barbie babáiról és Hot Wheels játékautóiról ismert Mattel kénytelen újjászervezni vállalati szerkezetét, mert a játékpiacot is a dráguló alapanyagok és a megnövekedett verseny jellemzi. 2003. februárjában a vállalat már konszolidálta a fiúknak és lányok szórakoztató-divízióit egyetlen márka, a Mattel alatt, ezzel is felrázva a top menedzsmentet és leépítve pár munkahelyet, írja a Reuters.
Ezután Matthew Bousquette-et nevezték ki az új egység vezetésére. A mostani bejelentést követően a Mattel úgy tájékoztatott, hogy Matthew Bousquette feladata ezentúl más üzleti területen folytatódik, míg a korábbi Fisher-Price elnök Neil Friedmant nevezték ki az új, közös márka élére. A bejelentés pont egy héttel a vállalat szokásos harmadik negyedéves jelentése előtt jött ki. Júliusban a társaság gyengülő eladásokat prezentált, legfőképp a Barbie-eladások zuhantak, az év hátralevő részében is erős piaci versenyt prognosztizálnak. A társaság részvényei hétfőn 16,27 dolláron zártak.
Kapcsolódó anyagok:
Disney-mobilokkal szédítenék a gyerekeket az USA-ban
A Harry Potter milliárdos branddé nőtte ki magát