3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MÁV szerdán a Stadlert hirdette ki a vonattender győzteseként, miután a Bombardiert karbantartási árajánlatának "lehetetlensége" miatt kizárták, tudósít a Menedzsment Fórum.

42,5 milliárd forintot nyert a MÁV a liciten

[ajanlo=192][igazitas=left/]A Stadler végső árajánlatában vonatonként 170 ezer euró engedményt tett a később megsemmisített márciusi licit árajánlatához képest, így az első 30 motorvonat beszerzési ára az eredetinél 8,5 százalékkal kevesebbet, 36,15 milliárd forintot tesz ki. A karbantartást, illetve tisztítást 30 évre az eredetinél 63 százalékkal olcsóbban, 30,063 milliárd forintért vállalta el a cég, a karbantartási-szolgáltatási díj az árlicit végső árához viszonyítva pedig 42,4 százalékos engedményt tartalmaz.

Hatvan vonatra vetítve tehát a MÁV-nak összességében 102 milliárd forintjába kerül majd az üzlet, mondta Gaál. Mindez azt jelenti, hogy az első és utolsó ajánlati ár közötti különbség - 30 motorvonat 30 éves élettartalmára vetítve - meghaladja a 170 millió eurót (42,5 milliárd forint).

A 30 villamos motorvonat 30 éves élettartamra vetített összköltségét tekintve a Stadler ajánlata több tíz millió euróval (több mint tíz milliárd forinttal) kedvezőbb a MÁV Rt. számára, mint a Bombardieré. "Magyarország világszínvonalú vonatokat vásárolt olyan olcsón, mint még senki a világon" - véli Gaál.

A Flirtök az eredeti tervek szerint 2006 márciusától futnak majd a Budapest - Székesfehérvár, Budapest - Pusztaszabolcs, és Budapest - Tatabánya vonalon. A Stadler - eddigi közlései szerint - már elkezdte a gyártást, és képes lesz az első két vonatot a vállalt márciusi határidőre leszállítani. Az első harminc vonat a szerződések aláírása utáni 24 hónapon belül érkezik majd meg hazánkba.

2 ezernél több új magyar munkahelyet ígér a Stadler

A motorvonatok gyártásának svájci részaránya induláskor mintegy 75 százalékot tesz ki. A 30 vonatból 15 darabot összeszerelt állapotban szállítanak Bussnangból Magyarországra, a további 15 vonat esetében a felépítményt, valamint a futóműveket Svájcban gyártják, a végösszeszerelés viszont már hazánkban, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. koordinálásával történik majd.

A magyar hozzáadott érték aránya a karbantartással együtt - amelyhez a Stadler szervizközpontot épít - az induló 20 százalékról 40 százalékra fog emelkedni. A beruházás megvalósulásával 2250 új magyar munkahely jön létre.

Szintén - legalábbis részben - a Stadler került ki győztesen a Menedzsment Fórum május 11-én indított szavazásából is, amely során három szempont mentén kértük fel értékelésre Olvasóinkat. Míg - a több mint 10 ezer szavazat alapján - az esztétikum kategóriában egyértelműen a Bombardier Talent volt a nyerő, addig két kategóriában - az üzemeltetési adatok, illetve komfort szempontjából - meggyőző fölénnyel a Stadler Flirt végzett az élen.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!