2001. november 21. 11:00

Banner? Szponzorált link? Fizetett találat a keresőben? Idővel az internetes marketing összes csodafegyverének csökken a hatékonysága. Mostanában új módszer tartja izgalomban az amerikai marketingeseket.

Sajátos co-regisztrációs többszörös társbérletet ígérnek az e-mail hírlevelek regisztrációjával foglalkozó webhelyek. Az olyan oldalak, mint a Mailshell.com, vagy az EzineCentral.com a máshol melléktermékként működő hírlevél-regisztrációt helyezték tevékenységük központjába - sikeresen. A megrendelők hírlevelére jelentkezők neveikért átlagosan 15-25 centet kasszírozó szolgáltatók láthatólag jól megélnek ebből a sajátos tevékenységből.

A legnagyobb tapasztalattal rendelkező amerikai marketing-veteránok számos tapasztalattal szolgálhatnak. Ezek közül álljon itt csak felsorolásszerűen néhány:

  • A társregisztráció során is az opt-in elvet kell követni, a látogatóra kell bízni, hogy bejelölje a regisztrációs négyszöget. Bár az előre bejelölt válasz esetén több regisztrált névhez jutunk, ezek egy jelentős része azonban nem valódi, komoly érdeklődő.

  • A regisztrációra felszólító szövegnek egyszerűnek és őszintének kell lennie. (Látszólag egyszerű, valójában nagyon nehéz egyetlen rövid, eredeti és hatásos mondatot írni.) Óriási hibát követnek el azok, akik ingyen ígérnek valamit, később azonban valamilyen ürüggyel mégis számlát küldenek a "megrendelőknek".

  • Az eddigi tapasztalatok alapján a regisztráció ellenében több ingyenes példányt (magazin), a jutalmat kínáló ajánlatok kiugróan sikeresek.

  • A társregisztráció hatékonyságát jelentősen növelheti, ha a jelentkezés viszonylag kevés információhoz kötött, illetve a befogadó oldal tartalma jól behatárolja a látogatók demográfiai és földrajzi összetételét.



Nem csak a napi több millió látogatóval rendelkező honlapok képesek társregisztrációs szolgáltatást (hirdetési helyet) nyújtani. A tömegességnél sokkal fontosabb, hogy létezzen az oldalon valamilyen olyan szolgáltatás, amely folyamatosan regisztrációra készteti a látogatókat. Természetesen megfelelő technikai háttérrel is kell rendelkezni, hiszen mérhetővé kell tenni a regisztrációk számát.

A Dotkom Internet Consulting munkatársai itthon még nem találkoztak társregisztrációs megoldásokkal. Talán az is ennek az oka, hogy itthon még mindig sok hirdetőnek kizárólag a hirdetési csík (banner) jut eszébe az internetről.