2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A folyamatosan szűkölő CD piacon csak - az egyébként komoly problémákkal küzdő - Vivendi Universal tudta az év végi összesítések után elégedetten konstatálni az eredményeket. Ám ők is csupán egyetlen sikeres előadónak köszönhetik, hogy elkerülték a visszaesést.

Folyamatosan szűkülő piac

A 2001-ben mért 2,8 százalékos visszaesés után a tavalyi évre 8,8 százalékos visszaesést valószínűsít a BBC szerint Nielsen SoundScan. Ez azt jelenti, hogy 2002-ben az USA-ban 649,5 millió digitális hanghordozót értékesítettek a kiadók.

A fenti adatok fényében nem meglepő, hogy a cégek egy kivétellel, gyengébb értékesítési adatokról adtak számot. A kiadók közül egyedül a Vivendi Universal növelte piaci részesedését, ezzel a piac 29 százalékát mondhatja magáénak. Ez három százalékos bővülést jelent 2001-hez képest.

A piacon a második a Warner Music Group volt 15,9, harmadik a Sony Music Entertainment 15,7, negyedik pedig a BMG 14,8 százalékos piaci részesedéssel. A kutatóintézet adatai szerint az eladott lemezek 8,4 százalékát az EMI adta ki. A maradék 16,2 százalékon független labelek osztoznak.

A kiadók továbbra is a filecserélő rendszereket okolják a piac visszaeséséért. Hiába sikerült ugyan tavaly végleg bezáratni a a korábban elsőszámú közellenségnek kikiáltott Napstert, az utód a Kazaa a zenei cégek szerint hasonlóan nagy károkat okoz nekik.

Country zene és Eminem

A kiadóknak két mentsvára maradt tavaly. Ez a country zene, illetve a hip-hop zene fenegyereke a legsikeresebb fehérbőrű rapelőadó Eminem volt. A country piaci volt ugyanis az egyetlen, amely részesedése bővült 2002-ben: tavaly 76,9 millió countrylemezt adtak el az Egyesült Államokban, ami 12 százalékos éves növekedést jelent.

A tavalyi év abszolult „number 1”-ja Eminem volt, a detroiti rapper The Eminem Show című albumából 7,6 millió példány kelt el, amely az örökranglistákon is előkelő helyre rangsorolja az előadót. A kiadónak a jelenleg is az egyik legsikeresebbnek tartott műfajban a rapban való dominanciáját mutatja, hogy a második számú sztár Nelly-t is hozzájuk köti szerződés. Igaz ezzel mindekét fél jól járt, hiszen a szinesbőrű előadó Nellyville című albuma is szépen fogyott, 4,9 millió talált gazdára. Ami pedig az Univerzalt és Eminemet illeti a rapper élettörténetét bemutató film (amely szintén a Vivendi Universal gondozásában készült) is szép sikert hozott.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!