[ajanlo=474][igazitas=left/]Rupert Murdoch, a vállalat elnöke szerint most az első számú prioritás a vállalat életében az internetes jelenlét, mivel a nyomtatott sajtó lassú az internet által generált hírversenyben.
A vállalat nemrégiben 580 millió dollárért felvásárolta az Intermix Mediát, amely a Myspace.com - az ötödik leglátogatottabb amerikai website - tulajdonosa. Murdoch úgy gondolta, hogy a megvásárolt oldal segítségével a saját Fox TV-s weboldalaira fogja terelni az internetezőket.
A Myspace.com felhasználói randizásra, új barátságok kötésére, szakmai tapasztalatcserére és azonos érdeklődési körűekkel való megismerkedésre használják leginkább a weboldalt.
A médiamogul áprilisban így nyilatkozott a sajtónak: "Mindannyian önhittek voltunk, amikor lebecsültük az internetet, és azoknak a változásoknak a jelentőségét, amit használatának terjedése a nyomtatott sajtóra tett. A kilencvenes évek végének izgalmai után nem törődtünk többet az úgynevezett 'digitális forradalommal', csak csöndesen reménykedtünk: ez is lecseng egyszer. Tévedtünk. Most már loholnunk kell a fejlődés után, és igyekezni megragadni a benne rejlő lehetőségeket."
A dotkom válság idején a News Corporation is komoly összegeket veszített, így online stratégiájuk kidolgozását megelőzően az internet tabutémának számított cégen belül egészen az elmúlt időkig, amikor lapjaik (többek között a New York Post, a The Times és a The Sun) csökkenő példányszáma és a hirdetők online médiumok felé áramlása már egyértelmű veszélyt jelentett működésükre.
Mint ismert, a News Corp. médiabirodalomhoz tartozik a Fox televíziós adó, a 20th Century Fox filmstúdió, számos újság és műholdas csatorna is, valamint most már több, mint 200 weboldal is.
Menedzsment Fórum
Egymilliárd dollárt szán Murdoch internetes felvásárlásokra
A News Corp. médiabirodalom a negyedéves üzleti eredményeinek ismertetése után csütörtökön bejelentette, hogy 1 milliárd dollárt szánnak internetes akvizíciókra.