A keresőportál-óriás Yahoo egymilliárd dollárt fizetett Kína legnagyobb e-commerce cége, az Alibaba.com részvényei 40 százalékáért. A társaságban 35 százalékos szavazati aránnyal fog rendelkezni az amerikai cég.
[ajanlo=474][igazitas=left/]A megvásárolt portálon működik Kína legnagyobb aukciós és kereskedő oldala. Az akvizícióval a Yahoo sikeresebben veszi fel a kesztyűt a világ vezető online aukciós portáljával, az eBay-el. A kínai internetes cégek iránt egyre erősebb kereslet mutatkozik. A múlt héten a Baidu.com keresőportál részvényeit vezették be a New York-i tőzsdére, melyek a bezetés óta megtriplázták értéküket, így több mint 90 dollárt érnek darabonként, írja a BBC.
A Yahoo össze kívánja fonni kínai keresőszolgáltatását az Alibaba.commal. Utóbbi közel kétezer embert foglalkoztat Hangzou városban. A cég a tulajdonosa a Taobao.com online aukciós portálnak is, melynek legnagyobb riválisa az eBay. A két cég nem csak az aukciós piacon versenyez, hanem az online fizetés területén is rivalizál, az eBay többségi tulajdonos az amerikai Paypal fizetőrendszerben.
A kínai kormány a múlt héten bejelentette, már 103 millió háztartás rendelkezik internet-előfizetéssel, ezzel megszerezve az USA mögött a második helyet az internet-felhasználók számát tekintve.
A vezető tengerentúli vállalatok erős felvásárlásba kezdtek a feltörekvő kínai online piacon. Az eBay 180 millió dollárt fizetett a sanghaji Eachnet cégért, az Amazon könyvforgalmazó pedig 75 millióért vette meg kínai ellenfelét, a Joyót.
Menedzsment Fórum
Egymilliárdot adott a Yahoo az Alibabáért
A keresőportál-óriás Yahoo egymilliárd dollárt fizetett Kína legnagyobb e-commerce cége, az Alibaba.com részvényei 40 százalékáért. A társaságban 35 százalékos szavazati arány fog rendelkezni az amerikai cég.