A napozószerek értékesítése 2004. március-áprilistól 2005. január-februárig az előző év azonos időszakához képest hét százalékkal, 1,01 milliárd forintra nőtt - derül ki az ACNielsen Piackutató Kft. adataiból.
[ajanlo=229][igazitas=left/]A bővülés elsősorban a kereskedelmi márkás termékek előretörésének köszönhető, míg a piacvezető forgalmazók (Beiersdorf Kft. és L'Oreal Magyarország) eladásai nem növekedtek jelentősen az elmúlt évben. A Drogerie Markt Sundace készítményei azonban olyannyira keresettek lettek, hogy a vezető forgalmazók termékei mögé sorakoztak fel.
A napozókészítmények - mennyiségben - négyötöde napozás közben használatos, a többi pedig napozás utáni vagy önbarnító krém. A szerek eladása a nyári szezonban folyamatos, a keresletet az időjárás is befolyásolja. A legtöbbet 101-200 milliliteres flakonokban értékesítenek, a legkelendőbbek a 11-20-as fényvédő faktorszámúak - nyilatkozta Radosiczky Anikó, a piac 28 százalékát birtokló Nivea-termékeket forgalmazó Beiersdorf termékmenedzsere.
Európában ezzel szemben átlagosan az ennél magasabb, 30-60 faktorszámúak a legkelendőbbek. Magyarországon a fogyasztók egyre inkább speciális készítményeket keresnek, mint a barnaságot kiemelők, hidratálók, a bőr rugalmasságát megőrzők.
A tavalyi stagnálás után az idén a napsütéses időjárásban bízva 5-10 százalék közötti növekedést vár a Garnier Ambre Solaire termékeket forgalmazó L'Oreal Magyarország Kft. - tudta meg a Napi Gazdaság.
Egymilliárdot költenek a magyarok napozószerekre
Egy év alatt a magyarok 1,3 millió liter napozószert kennek magukra, 1,01 milliárd forint értékben; a legkelendőbbek a 11-20-as fényvédő faktorszámúak - írja a Napi Gazdaság.