A Federal Communications Commission szervezet ítélete szerint a Viacom túllépte a gyerekműsorokra vonatkozó előírásban rögzített reklám maximumot. Ezért a médiacéget a hatóság 1 millió dollár büntetés befizetésére kötelezte, illetve a jövőbeni műsorokból az adó köteles kivágni az 1021 darab, harminc másodperces szpotnak megfelelő reklámidőt. Az ABC Family Channel szintén túl sok reklámot tett a gyerekeknek szóló műsoraiba, és ezért félmillió dollár büntetést kell majd kifizetnie.
Az FCC az amerikai tévéadók fiatalkorúaknak szóló programjait átfogó vizsgálata után ítélte túl soknak a Nickelodeonon és az ABC Family Channelen található reklámokat. Ez utóbbi társaság bejelentette, hogy a hasonló hibák elkerülése érdekében a jövőben egy plusz számítógépes programmal ellenőrzi a reklámidőt.
(Menedzsment Fórum)
Egymillió dolláros büntetés túlzott reklámozásért
Túl sok reklám került a Viacom érdekeltségébe tartozó Nickelodeon csatorna adásába. Az amerikai gyerekcsatornát a hatóságok 1 millió dollár büntetés kifizetésére kötelezték, írja a Mediaweek.