Az internetes kiskereskedelmi forgalom így 171,91 milliárd euróra nőtt, és az idei évre is hasonló, 18 százalék körüli bővülést várnak a szakértők.
Tavaly a legtöbbet a brit fogyasztók vásároltak az interneten, összesen 52,13 milliárd euró értékben. A második helyezett németek 39,19 milliárd eurót adtak ki internetes vásárlásokra, majd a franciák következnek, 31,18 milliárd euróval.
A leginkább tartózkodónak a lengyelek bizonyultak az internetes vásárlásokkal szemben, a mintegy 39 millió lakosú Lengyelországban mindössze 3,37 milliárd eurót költöttek.
A vizsgált európai államokban az összesített kiskereskedelmi forgalom 5,9 százalékát tették ki az internetes vásárlások. Egy-egy európai fogyasztó átlag 25 terméket vásárolt az interneten tavaly, összesen 1072,22 euró értékben.
MTI