Az információszerzés változó módozataival egyre több lehetőség nyílik az egyéni utazásszerezésre: amíg korábban kizárólag utazási irodákon keresztül érhettük el a külföldi és belföldi utazási ajánlatokat, az internethasználat dinamikus növekedésével az utazási információkat is releváns, személyes forrásokból szerezhetjük.
A közösségi élménymegosztás mellett összehasonlíthatóvá váltak az egyes szállodák, fapados légitársaságok, vagy a turisztikai célpontokon elérhető szolgáltatások minősége és ára is, ezért egyre inkább az internet felé tolódik az utazásszervezők hirdetési stratégiája is.
Tematikus oldalakon az érdeklődők megvitatják egymással utazási tapasztalataikat, blogokon, fórumokon, közösségi szolgáltatások oldalain ajánlanak egymásnak utakat, szolgáltatásokat. Mivel az említett oldalak a keresőkben előkelő helyeken szerepelnek, a kisebb költségvetéssel rendelkező turisztikai szolgáltatók nagyon hamar felismerték a keresőkben rejlő lehetőségeket. Elsősorban a keresőoptimalizáció, de a keresőhirdetés eszközeivel is élve célzottan, személyesen érik el célcsoportjaikat.
Az élmény alapú célpont-keresés egyre jellemzőbb fogyasztói magatartás: a turisztikai szolgáltatók már nem tehetik meg, hogy ne legyenek jelen a keresőkben, és a kereső mögött is fel kell lenniük készülve a keresőkből érkező látogatók fogadására, áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.