[ajanlo=101][igazitas=left/]Az úgynevezett keresztvásárlás, azaz Tesco kártyás fizetés egy Auchan áruházban, egyáltalán nem meglepő. A Tesco számítása szerint legalább 50 ezer háztartásba jutott el ezidáig a szolgáltatás és nem meglepő, hogy a vásárlók nem csak náluk vásárolnak.
Az Auchan tavaly indította be ilyen jellegű szolgáltatását, jelenleg 13 ezer ügyfele van, a tervek szerint azonban év végére 40 ezer pénzügyi terméket is értékesíthet a cég. A hipermarket egyébként kizárólag saját üzleteiben engedélyezi a kártyahasználatot. Cserébe viszont a bevásárlólánc a legkedvezőbb hiteldíjmutatókat nyújtja. Jelenleg azt vizsgálják, hogy a bevásárlókártya mögé milyen értéknövelt szolgáltatásokat lehet csatolni. Jelenleg néhány akciós terméket kizárólag kártyával fizetve lehet megvásárolni.
A Cora kártyáját elsősorban a szokásos bevásárlások nyomán használják az ügyfelek, a két konkurensnél viszont a tartós fogyasztási cikkeknél is szerepet játszik a plasztik.
A hipermarketekben vásárlók év végén általában nagy összegű vásárlásokra használják kártyájukat, ilyenkor ennek hitelkerete árukölcsönként funkcionál. A hétköznapokon viszont klasszikus hitelkártyaként működik a szolgáltatás.
A Cora olyan konstrukciót dolgozott ki, amellyel az ügyfelek készpénzhez juthatnak, a másik két lánc azonban csak az elektronikus vásárlást engedélyezi. Előzetes adatok szerint az év végéig több mint százezer háztartásba jutnak el ezek a termékek, számolt be a Napi Gazdaság.
Egyre népszerűbb itthon a bevásárlókártya
Gyorsan terjednek a hipermarketek bevásárlókártyái, év végére akár 100 ezer háztartás is rendelkezhet ilyennel. A kártyás fizetésnél a vevő hajlamos többet költeni, írja a Napi Gazdaság.