Az NBC első számú közönsége tulajdonképpen az 50 éves és a még idősebb tévénézők közül kerül ki, derült ki a Magna Global USA felméréséből. Ez elég rossz hír a hálózat számára, hiszen hirdetőknek csak a 18-49 év közötti célcsoport érdekes.
[ajanlo=276][igazitas=left/]Az NBC nézők átlagéletkora a 2003-2004-es adatok szerint még 46 év volt, míg ebben az évben már 48-ra kúszott fel. A tévécsatornának tehát van miért aggódnia, mert elöregedőben lévő nézőserege, ami nem túl jó pont a hirdetők szemében. Az NBC viszont még mindig sokkal üdébb, mint a CBS televízió, amelynek a majdnem 52 éves átlagéletkorúak a legnagyobb rajongói, bár ők is örülhetnek, mivel tavaly még az 58 évesek vitték náluk a prímet.
Az NBC viszont a saját bőrén érezheti erősödő hátrányát a hirdetési piacon. A 18-49 éves korosztály elérésében első helyet elfoglaló tévécsatorna ugyanis a rangsorban visszaesett a negyedik helyre. A hálózat 2003-2004-es 2,8 milliárd dolláros reklámforgalma mostanra visszaesett és már csak 1,9 milliárd. Az első helyre most a Fox ugrott, őt követi a CBS, az ABC és az NBC.
Az amerikai tévénézők átlagéletkora a Magna Global szerint 37,9 év. Steve Sternberg, a Magna Global ügyvezető igazgatója szerint a CBS azzal szoríthatná le leginkább nézőinek átlagéletkorát, ha csökkentené műsorstruktúrájában a show-jellegű műsorokat, mivel ezeket kedvelik leginkább az 50-en felüliek.
Menedzsment Fórum
Egyre öregebbek a tévénézők az USA-ban
Az NBC első számú közönsége tulajdonképpen az 50 éves és a még idősebb tévénézők közül kerül ki, derült ki a Magna Global USA felméréséből. Ez elég rossz hír a network számára, hiszen hirdetőknek csak a 18-49 év közötti célcsoport érdekes.