A hetven franchise-hálózatot tömörítő MFSZ adataiból kiderül: 2004-ben népszerű volt a más hálózatok üzleteiben bérelt, néhány négyzetméteres eladófelületen történő értékesítés, amely a piaci telítődés egyik jele.
A szakma másik nagy újdonsága az első két hazai üzletét tavaly megnyitó szendvicsétterem-hálózat, az amerikai Subway megjelenése. A világszerte több mint 22 ezer éttermet működtető társaság 2005 februárjáig újabb két üzletet ad át.
Magyarországra továbbra sem jellemző a Nyugat-Európában vagy az Egyesült Államokban oly kedvelt, otthonról, bolthelyiség nélkül működtethető franchise-vállalkozások elterjedése, bár a szövetség szerint egyre több az ilyen jellegű társaság, derül ki a Világgazdaság cikkéből.
Egyre több az ingatlanközvetítő-franchise
A Magyar Franchise Szövetség (MFSZ) adatai szerint ma a magyarországi kiskereskedelem 5-6 százalékát bonyolítják le franchise-hálózatban. A tavalyi év legjelentősebb trendje pedig az ingatlanközvetítő irodák terjeszkedése ebben a formában, írja a Világgazdaság.