2p

A televíziós csatornák a bevételek maximalizálása érdekében mind több szpotot próbálnak egy-egy reklámblokkba elhelyezni. A csúcsot az ABC tartja, amely hétnél több üzenetet közvetít az egyes hirdetési időszakokban, ezek hatékonysága azonban már nem mindig kielégítő.

A tévénézőket úgy próbálják a műsorok közötti szünetekben is a képernyő előtt, illetve az adott csatornákon tartani, hogy egyre több saját hirdetést helyeznek el a kereskedelmi hirdetések közé. Az amerikai felmérések szerint egyes csatornák akár három saját hirdetést is sugároznak egy reklámblokkban - írja a Mediapost.

A gyakorlat kapcsán a szakértők véleménye megoszlik, a tapasztalatok azonban azt mutatják, a tévéadók szívesen helyezik a reklámok élére a műsorajánlókat, annak reményében, hogy a nézők ezalatt szívesebben maradnak az adott csatornán, illetve kisebb valószínűséggel kapcsolnak el az utána következő reklámblokk alatt.

A növekvő számú műsorajánló azonban ugyanúgy visszatetszést kelthet a nézőkben, mint a reklámáradat, figyelmeztetnek szakértők. Egyes tematikus csatornák például már odáig jutottak a tengerentúlon, hogy teljesen felhígították a reklámblokkokat, ami azonban a saját anyagok devalvációjával is jár.

Több szakosított tévéadónál már a 40 százalékhoz közelít a műsorainak ajánlójára szánt idő. Az országos csatornák között a legtöbb szpot az ABC műsorain szerepelt: átlagosan 7,13 üzenet található minden egyes reklámblokkban.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok
A Procter & Gamble költi a legtöbbet reklámra a világon
A jövőben a lokális reklámkampányoké lesz a főszerep
A női reklámhangra jobban hallgatunk

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!