A tévénézőket úgy próbálják a műsorok közötti szünetekben is a képernyő előtt, illetve az adott csatornákon tartani, hogy egyre több saját hirdetést helyeznek el a kereskedelmi hirdetések közé. Az amerikai felmérések szerint egyes csatornák akár három saját hirdetést is sugároznak egy reklámblokkban - írja a Mediapost.
A gyakorlat kapcsán a szakértők véleménye megoszlik, a tapasztalatok azonban azt mutatják, a tévéadók szívesen helyezik a reklámok élére a műsorajánlókat, annak reményében, hogy a nézők ezalatt szívesebben maradnak az adott csatornán, illetve kisebb valószínűséggel kapcsolnak el az utána következő reklámblokk alatt.
A növekvő számú műsorajánló azonban ugyanúgy visszatetszést kelthet a nézőkben, mint a reklámáradat, figyelmeztetnek szakértők. Egyes tematikus csatornák például már odáig jutottak a tengerentúlon, hogy teljesen felhígították a reklámblokkokat, ami azonban a saját anyagok devalvációjával is jár.
Több szakosított tévéadónál már a 40 százalékhoz közelít a műsorainak ajánlójára szánt idő. Az országos csatornák között a legtöbb szpot az ABC műsorain szerepelt: átlagosan 7,13 üzenet található minden egyes reklámblokkban.
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok
A Procter & Gamble költi a legtöbbet reklámra a világon
A jövőben a lokális reklámkampányoké lesz a főszerep
A női reklámhangra jobban hallgatunk
Egyre több filmet sűrítenek a reklámblokkokba
A televíziós csatornák a bevételek maximalizálása érdekében mind több szpotot próbálnak egy-egy reklámblokkba elhelyezni. A csúcsot az ABC tartja, amely hétnél több üzenetet közvetít az egyes hirdetési időszakokban, ezek hatékonysága azonban már nem mindig kielégítő.