2p

2001 novemberében elérte a 2443-at a kereskedelmi márkás termékek száma, ami igen gyors ütemű, több mint 30 százalékos bővülést jelent az elmúlt egy évben - tette közzé a GfK Hungária Piackutató Intézet.

Az alacsony képzettségűek még nem látták az új termékeket

A közlemény szerint azok között, akik még nem találkoztak kereskedelmi márkás termékkel, kiemelkednek a 60 évesek és idősebbek, a 8 általánost vagy kevesebbet végzettek, alacsony jövedelműek, Pest megyeiek, kis falvak lakói, és akiknek háztartása egy-két személyes.

A kereskedelmi márkák minőségét a megkérdezettek mindössze 5 százaléka tartja "rossznak". A többség, 45 százalék "jó", további 35 pedig "közepes" minőségűnek ítéli ezeket a cikkeket. Többséget képviselnek azok, akik a kereskedelmi márkás termékek árát elfogadhatónak vagy indokoltnak tartják. A közleményből kiderül az is, hogy csupán a válaszadók 12 százaléka gondolja azt, hogy ezeknél az árucikkeknél rossz az ár és a minőség aránya.

A GfK szerint figyelemre méltó, hogy a kereskedelmi márkás termékek száma növekedett az utóbbi évben az élelmiszerek közül a jégkrémnél és mélyhűtött termékeknél, ásványvíznél, továbbá az állateledeleknél. A háztartási vegyi áruk közül a dezodornál, habfürdő-tusfürdő-szappan csoportnál és a babaápolásnál nőtt ezeknek a termékeknek a száma.
A kereskedelmi márkás termékek számában csökkenést mértek a levesek-szószok-mártások-fűszerek kategóriában, a pezsgőnél, a bornál és a konzerveknél.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!