Az alacsony képzettségűek még nem látták az új termékeket
A közlemény szerint azok között, akik még nem találkoztak kereskedelmi márkás termékkel, kiemelkednek a 60 évesek és idősebbek, a 8 általánost vagy kevesebbet végzettek, alacsony jövedelműek, Pest megyeiek, kis falvak lakói, és akiknek háztartása egy-két személyes.
A kereskedelmi márkák minőségét a megkérdezettek mindössze 5 százaléka tartja "rossznak". A többség, 45 százalék "jó", további 35 pedig "közepes" minőségűnek ítéli ezeket a cikkeket. Többséget képviselnek azok, akik a kereskedelmi márkás termékek árát elfogadhatónak vagy indokoltnak tartják. A közleményből kiderül az is, hogy csupán a válaszadók 12 százaléka gondolja azt, hogy ezeknél az árucikkeknél rossz az ár és a minőség aránya.
A GfK szerint figyelemre méltó, hogy a kereskedelmi márkás termékek száma növekedett az utóbbi évben az élelmiszerek közül a jégkrémnél és mélyhűtött termékeknél, ásványvíznél, továbbá az állateledeleknél. A háztartási vegyi áruk közül a dezodornál, habfürdő-tusfürdő-szappan csoportnál és a babaápolásnál nőtt ezeknek a termékeknek a száma.
A kereskedelmi márkás termékek számában csökkenést mértek a levesek-szószok-mártások-fűszerek kategóriában, a pezsgőnél, a bornál és a konzerveknél.
Egyre több márka vár a vevőkre
2001 novemberében elérte a 2443-at a kereskedelmi márkás termékek száma, ami igen gyors ütemű, több mint 30 százalékos bővülést jelent az elmúlt egy évben - tette közzé a GfK Hungária Piackutató Intézet.